Dat de zender verantwoordelijk ervoor is dat de monitor zonder gebreken wordt afgeleverd klopt. Dat je kunt betwisten dat de monitor tijdens de zending is beschadigd door te stellen dat de monitor goed verpakt was en dat de monitor eerst normaal heeft gefunctioneerd etc. klopt ook. Vermoedens uiten dat de meneer de monitor zelf heeft beschadigd zou ik niet aanraden. Je impliceert dit in feite al voldoende door te stellen dat het onaannemelijk is dat de monitor kapot is gegaan tijdens de zending.
Nu zijn er veel opties. Ik noem er 3:
1. Je kunt de koper geloven en de consequenties die hieruit voortvloeien nemen.
2. Je kunt een tussenweg zoeken en de zaak proberen te schikken met de koper door hem bijvoorbeeld een deel van de koopprijs terug te geven met als reden dat je het spijtig vindt hoe het gegaan is, niet omdat je schuld erkend. E.e.a. moet dan zijn ter finale kwijting.
3. Je kunt voet bij stuk houden. In dat laatste geval zijn er verschillende strategien mogelijk. Als ik zie dat het om een tweedehands monitor gaat, denk ik dat het bedrag niet zo hoog is en dan is het onwaarschijnlijk dat een daadwerkelijke procedure wordt ingezet. Je kunt het beste één keer je standpunt mededelen en vervolgens gewoon niet meer reageren. Jij bevindt je in de voordeelpositie. Hij moet maar stappen zetten als ie zo graag wil. Het is waarschijnlijk dat zijn rechtsbijstand hem zal adviseren hier niet voor te gaan procederen. Hooguit verlenen ze hem een dienst door eenmalig voor hem een brief te schrijven aan jou, maar van een dagvaarding zal het waarschijnlijk niet komen. Als meneer geen eigen richting doet plaatsvinden en ook niet een procedure tegen je aanspant dan kan hij niks doen.
|