Prijsverhoging Business-to-Business
#1: Prijsverhoging Business-to-Business Auteur: rocketgun
Geplaatst: do 18 feb 2010 17:47
Geachte rechtenforum bezoekers,
Ik heb een vraag over Prijsverhogingen. Wat is wettelijk toegestaan? Mag je prijsstijgingen van je eigen leveranciers zondermeer doorberkenen aan je klanten?
Indien er geen wettelijke restricties zijn aan prijsstijging is een prijsstijging wel een gegronde reden om een lopende overeenkomst te ontbinden?
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: do 18 feb 2010 19:10
Of je een prijsverhoging in een lopend contract mag doorberekenen moet je beoordelen aan de hand van wat er in dat lopende contract is afgesproken. In het algemeen valt hier niet veel over te zeggen.
Als je klanten geen doorlopend contract hebben, zoals een bakker die brood verkoopt en daarbij telkens een nieuwe koopovereenkomst aangaat, dan kun je natuurlijk zonder enig probleem de prijs verhogen voor nieuwe koopovereenkomsten.
|
#3: Auteur: rocketgun
Geplaatst: vr 19 feb 2010 1:47
Bedankt voor het antwoord.
|
#4: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 19 feb 2010 3:04
Als je meer details geeft is misschien een beter antwoord mogelijk.
|
|