Is verlenging officieel of kan ik nog opzeggen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Is verlenging officieel of kan ik nog opzeggen? Auteur: miss77 BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 11:32
    —
Het afgelopen jaar had ik een jaarcontract (met uitzicht op een vast contract). Nu heb ik afgelopen week een beoordelingsgesprek gehad en daarin werd aangegeven dat mijn contract (gezien de huidige economie) met 6 maanden verlengt wordt. Ik heb het beoordelingsformulier ondertekend (dat moest meteen na het gesprek) maar nu vraag ik mij af, ontvang ik nog een nieuw contract? Kan ik er nog onderuit. Mijn eerste contract loopt per 16 maart af. Ik ben totaal niet tevreden zoals het hier gegaan is (ivm die verlenging en desillusie in de werkzaamheden). Op dit moment heb ik gesprekken ivm mijn droombaan (hoop ik). Wat moet ik nu doen? Kan ik nog onder de verlenging uit?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 14:42
    —
Wat heb je precies getekend?
- dat je de beoordeling gelezen hebt, of
- dat je met de beoordeling akkoord gaat, of
- dat je akkoord gaat met contractverlenging?

#3:  Auteur: miss77 BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 17:46
    —
Paraaf beoordeelde. op het beoordelingsformulier.
Dat was dus de hele beoordeling. en een apart vakje waarin aangegeven wordt dat er een verlenging van 6 maanden komt.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010 18:02
    —
Lijkt me niet te betekenen dat je al akkoord bent gegaan met die verlenging.

Waar het om draait is:
- heeft je werkgever je al daadwerkelijk een aanbod gedaan om de overeenkomst met 6 maanden te verlengen; en
- zo ja, mag je werkgever jouw paraaf opvatten als een aanvaarding van dat aanbod.

Ik denk eigenlijk dat er nog geen definitief aanbod is, maar slechts een belofte. Maar als dat aanbod er wel is, dan heb je het m.i. nog niet aanvaard. Die paraaf betekent naar ik vermoed slechts dat je beaamt dat er een beoordelingsgesprek is geweest.

Natuurlijk is het niet helemaal goed te beoordelen zonder de documenten zelf te zien en te weten wat er precies is afgesproken, en dergelijke. Het zou ook kunnen dat je arbeidsovereenkomst al mondeling met 6 maanden is verlengd, bijvoorbeeld (al is dat dan weer moeilijk te bewijzen voor de werkgever).

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl