Werkgever weigert loon uit te betalen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Werkgever weigert loon uit te betalen Auteur: daan72 BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 0:59
    —
Ik ben sinds 2 februari gestopt bij mijn oude werkgever. Ik werkte er sinds april onder een 0-uren contract. Talloze keren hebben ze me beloofd dat ik een vast contract zou krijgen, maar dit is er uiteraard nooit van gekomen. Ik had het al tijden niet meer naar mijn zin en na lang nagedacht te hebben, heb ik besloten dat ik ermee wilde stoppen. Ik heb het toen aangegeven, en ik ben per direct gestopt met werken omdat ik meteen ergens anders zou kunnen beginnen. Ik heb in januari echter nog 109 uur gewerkt die ze mij niet willen uitbetalen omdat ik niet zou hebben uitgewerkt. Ik heb toch geen verplichting tot uitwerken met een 0-uren contract?

Ik heb het geld momenteel hard nodig en weet niet of, en eventueel hoe, ik dit geld alsnog uitbetaald kan krijgen?

Bij voorbaat dank voor een antwoord,

#2: Re: Werkgever weigert loon uit te betalen Auteur: sabri BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 21:33
    —
daan72 schreef:
Ik ben sinds 2 februari gestopt bij mijn oude werkgever. Ik werkte er sinds april onder een 0-uren contract. Talloze keren hebben ze me beloofd dat ik een vast contract zou krijgen, maar dit is er uiteraard nooit van gekomen. Ik had het al tijden niet meer naar mijn zin en na lang nagedacht te hebben, heb ik besloten dat ik ermee wilde stoppen. Ik heb het toen aangegeven, en ik ben per direct gestopt met werken omdat ik meteen ergens anders zou kunnen beginnen. Ik heb in januari echter nog 109 uur gewerkt die ze mij niet willen uitbetalen omdat ik niet zou hebben uitgewerkt. Ik heb toch geen verplichting tot uitwerken met een 0-uren contract?

Ik heb het geld momenteel hard nodig en weet niet of, en eventueel hoe, ik dit geld alsnog uitbetaald kan krijgen?

Bij voorbaat dank voor een antwoord,

Je hebt recht op betaling. Dat is heel simpel.

Met een 0-uren contract ben je in theorie verplicht om gehoor te geven aan een oproep van de werkgever, tenzij jij redelijke belangen elders hebt om niet op te komen dagen. Enig verzuim daarbij ontslaat hem niet van zijn betalingsplicht voor reeds gewerkte uren.

Je kan je werkgever een (aangetekende) brief sturen en hem wijzen op zijn betalingsplicht. Stel hem daarbij in gebreke en als hij weer niet reageert kan je 'm voor de kantonrechter slepen.

Ik help je daar met alle plezier bij.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl