Ik zit met de volgende vraag:
Ik ben 4 jaar lang in loondienst geweest bij een Financieel detacheringsbureau.
Nu heb ik in dienst van het detacheringsbureau een opdracht uitgevoerd bij een financiele instelling. Deze opdracht is tot stand gekomen via een bemiddelingsbureau. Dit bemiddelingsbureau heeft in het contract met het detacheringsbureau een concurrentie beding opgenomen. In dit beding staat vermeld dat de opdrachtnemer na beindiging van de werkzaamheden niet binnen 18 maanden voor deze financiele instelling mag werken zonder tussenkomst van het bemidelingsbureau.
Tot zover vrij logisch en duidelijk.
Nu heb ik onlangs ontslag genomen bij mijn werkgever (het detacheringsbureau) en ben ik als zelfstandige aan de slag gegaan (ZZPér). De financiele instelling was zo tevreden over mijn werkzaamheden destijds, dat zij mij wederom (nu als zelfstandige) willen inhuren voor eenzelfde functie.
Ben ik nu gebonden aan het concurrentie beding die eerder is afgesloten tussen het detacheringsbureau waar ik destijds in dienst was en het bemiddelingsbureau? Of heb ik hier juridisch gezienniets meer mee te maken, en kan ik gewoon deze opdracht accepteren?
Zo niet, kan het detacheringsbureau nu nog wel een claim krijgen?
Alvast bedankt voor uw reacties!
Met vriendelijke groet,
|