Webshop in fout, wie betaald retourkost?
#1: Webshop in fout, wie betaald retourkost? Auteur: Bink
Geplaatst: di 15 dec 2009 19:53
Een webshop heeft een verkeerd item geleverd.
Nu eist de webshop dat ik het item retour zend op mijn eigen kosten.
Doch mij dunkt dat gezien hun in de fout zijn gegaan er door mij geen kost moet gemaakt worden. Ik wil het dus retour zenden op hun kost.
(retourkost is best hoog!)
Onderstaande zit in hun algemene koopvoorwaarden, maar volgens mij heeft dit enkel betrekkening op een item dat ik bij hun bestel.
En mijn item (dat correct werd besteld en gefactureerd alsook betaald) is nog niet geleverd.
Wat kan ik ondernemen?
Quote: | Alle producten in ons assortiment worden getest op hun kwaliteit. Mocht u om wat voor reden dan ook hierover niet tevreden zijn, dan kunt u het product binnen 7 dagen na ontvangst retourneren. U kunt er dan voor kiezen om een ander product te nemen, of om uw geld terug te ontvangen. De retourzending dient u vooraf aan te kondigen door een e-mail te sturen naar klantenservice@gsmpunt.nl. Alleen ongebruikte producten vergezeld van de originele verpakking en een omschrijving van de klacht kunnen worden teruggestuurd. Retourzending geschiedt op eigen risico en voor eigen rekening. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet in behandeling genomen!
Wanneer u een product besluit retour te zenden, dient u dit voldoende gefrankeerd toe te sturen naar ons.
Verzendkosten worden niet vergoed. |
|
#2: Auteur: Arnoud Engelfriet
Geplaatst: di 15 dec 2009 21:13
Dat artikel uit de AV gaat over het wettelijk recht om binnen zeven werkdagen de koop te mogen annuleren. Dat heb je hier niet nodig, want men heeft simpelweg niet geleverd wat jij had besteld.
Meld dus de winkel dat je hen in gebreke stelt vanwege hun wanprestatie en ze zeven werkdagen geeft om alsnog het juiste product op te sturen. Zeg daarbij dat je anders de koop annuleert op grond van de wet en dus je geld terug zult vorderen.
|
|