hulp bij analyse!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#1: hulp bij analyse! Auteur: studentjeee BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009 15:55
    —
heey ik moet een analyse maken van art 177 sr. ik kom er alleen echt helemaal niet uit...kan iemand me alsjeblieft op weg helpen door in ieder geval duidelijk te maken wat er nou precies staat?

#2:  Auteur: Nobility BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009 15:59
    —
Kan je laten zien wat je zelf tot nu toe al hebt?

#3:  Auteur: studentjeee BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009 16:05
    —
Art. 177 Sr. stelt strafbaar met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of een geldboete van de vijfde categorie

Diegene die een ambtenaar een gift, belofte, dienst verleend of aanbiedt. Deze gift, belofte, verleende of aangeboden dienst moet met het oogmerk zijn om hem te bewegen in zijn bediening, iets te doen of na te laten. Deze bediening, iets te doen of het nalaten moet in strijd zijn met zijn plicht.
Dit wordt ook strafbaar gestelt met dezelfde straf ten opzichte van een persoon in het vooruitzicht van een aanstelling als ambtenaar, wanneer deze aanstelling is gevolgd.

Diegene die een ambtenaar een gift, belofte, dienst verleend of aanbiedt.
a.Deze gift, belofte, verleende of aangebode dienst moet ten gevolge hetgeen door deze in zijn huidige of vroegere bediening gedaan zijn of nagelaten zijn.
b.Deze gift, belofte, verleende of aangebode dienst moet naar aanleiding van hetgeen door deze in zijn huidige of vroegere bediening gedaan zijn of nagelaten zijn.
Hetgene wat gedaan is of nagelaten is moet in strijd zijn met zijn plicht.

Ontzegging van het bekleden van ambten of van bepaalde ambten, het dienen bij de gewapende macht, het zijn van raadsman of gerechtelijk bewindvoerder kan worden uitgesproken.

#4:  Auteur: Don BerichtGeplaatst: di 01 dec 2009 17:19
    —
Een goed vertrekpunt is http://wetten.overheid.nl. Op die site kun je het artikel opzoeken waarover je meer informatie wilt. Als je dan kiest voor 'afdrukken inclusief wetstechnische informatie' dan krijg je een overzicht. Voor art. 177 Sr. ziet dat er zo uit:

Vervolgens kun je op Parlando aan de slag met de getoonde nummers van de kamerstukken. Zelf kies ik voor de functie 'zoek uitgebreid' rechtsboven. Voor stukken die dateren van vóór 1995 kun je terecht op Staten Generaal Digitaal.

Succes!
Don

PS. Het volgnummer dat hoort bij het kamerstuk waarin de meest recente wijziging wordt toegelicht is 3.

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl