Toch boete piloten in zaak Oostvaardersplassen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Toch boete piloten in zaak Oostvaardersplassen Auteur: sabri BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 16:25
    —
Conflicterende wetgeving, toch boete?

Hi,

Ik las net dit: http://www.knvvl.nl/actueel/nieuws-archief/nieuws/rechtszaak_oostvaardersplassen_verloren_hoger_beroep_volgt

Quote:
De politierechter wilde dit alles wel aannemen en was het ook met de piloten eens dat de er sprake van conflicterende wetgeving. Wat echter door de luchtvaartwetgeving is toegestaan - vliegen boven het natuurgebied Oostvaardersplassen - is in strijd met de Flora- en Faunawet, die verstoren van wild verbiedt, zo stelde hij. De politierechter begreep de onduidelijke situatie voor piloten en deed een dringend beroep op overheidsinstanties om de luchtvaartwetgeving en natuur- en milieuwetgeving met elkaar in overeenstemming te brengen. De politierechter passeerde echter het betoog van de piloten dat bij dergelijke conflicterende wetten er geen sprake kan zijn van een strafbaar feit. Hij veroordeelde de – zich van geen kwaad bewuste – piloten, ieder tot een geldboete van Eur. 250,=.

Weet iemand hier meer van? Op rechtspraak.nl kon ik zo 1 2 3 de uitspraak niet terugvinden...

#2:  Auteur: de Webmeester BerichtGeplaatst: di 05 jan 2010 23:24
    —
De uitspraak is niet openbaar op internet gepubliceerd en dat is zonder een verzoek richting de betreffende rechtbank niet te verwachten...

In het bericht zie ik dat men nog wel van plan is om verder te procederen.

Wellicht valt tegen die tijd een en ander dan wel binnen het subjectieve en weinig representatieve publicatiebeleid van rechtspraak op internet...
Waarom zijn er zo weinig mensen die al dan niet 'met z'n allen' klagen over dit manco?
Zucht @ Raad voor de rechtspraak

http://jure.nl/oostvaardersplassen en filteren op rechtsgebied en/of rechterljke instantie leverde namelijk helaas (nog) niet op.

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl