Fornuis gekocht, maar blijkt een neppe ´fratelli onofri´
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Fornuis gekocht, maar blijkt een neppe ´fratelli onofri´ Auteur: nakhan BerichtGeplaatst: di 17 nov 2009 2:23
    —
Hoi,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb 3 maanden geleden een fornuis gekocht ( 700 euro).
Volgens de verkoper is het van het merk 'fratelli onofri'(een italiaanse design).
Ik heb het een tijdje gebruikt, en de kracht van de pitten is zoo traag, terwijl het in het boekje veel meer is aangegeven.
Ook is het naambordje er laatst vanaf gevallen. Deze twee dingen deden mij besluiten om op onderzoek uit te gaan, heb ik wel een echte fratelli?
Na heel veel zoeken online en overal, heb ik het niet kunnen vinden.
Ook bleek dat de echte fratelli's een beetje anders in elkaar zitten, en het naambordje op een andere plek zit..... dus ik ben steeds meer gaan geloven dat ik een neppe heb...
Dat het traag was, daar kon ik nog mee leven, ik d8 dat is mijn eigen schuld ik heb niet goed naar de kracht van de gas gekeken, en hoe kan ik nou terug gaan en "bewijzen"dat het niet hoog genoeg is.
Maar nu het naambordje er ook vanaf is gevallen en ik het nergens online kan vinden vind ik het vreemd.
De verkoper maakt nog steeds reclame van het product en verkoopt het als een echte "fratelli" , dat vind ik nog het meest erge! Dat er nog meer mensen in zullen trappen en dat ding gaan kopen.

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet zijn met mijn klacht, ik heb iets over "dwaling " gelezen, kan iemand mij mss hiermee helpen?
Hoe moet ik naar de verkoper toe om mijn verhaal wat beter te bewijzen?

Ik hoor graag van u!
Alvast bedankt,
Nas

#2:  Auteur: Martha BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 15:06
    —
In uw plaats zou ik eerst wat bewijs verzamelen dat het fornuis inderdaad als een echte ... wordt aangeboden. Dan zou ik kontakt opnemen met de verkoper en dit gesprek opnemen (ook als bewijs).
Als u voldoende bewijs heeft verzameld kunt u met stappen dreigen zo de verkoper niet bereid is de schade ongedaan te maken (terug te nemen en geld terug te geven).
Stappen kunnen zijn naar de rechter gaan (zie www.rechtspraak.nl hoe u dit kunt aanpakken). Schijnt mij sprake van oplichting. Als de verkoper ook dacht dat de oven echt is is er sprake van wederzijdse dwaling (lijkt mij niet waarschijnlijk). U kunt de koop doen vernietigen op grond van oplichting, of nietig doen verklaren daar de koop in strijd is met de goede zeden, nu de strekking is dat u wordt opgelicht.
Als er sprake is van wederzijdse dwaling kunt u de koop doen ontbinden op grond van deze dwaling. Lijkt mij dat deze in dit geval voor rekening van de professionele partij (verkoper) moet komen.

U kunt ook met aangifte bij de politie dreigen zo de verkoper niet bereid is het bedrog ongedaan te maken.
Ook kunt u kontakt opnemen met de echte producent van de echte fornuisen. Deze heeft (waarschijnlijk) een hele batterij advocaten klaar staan om inbreuk op zijn rechten aan te vechten met pittige maatregelen.
Het is ook goed mogelijk dat u als slachtoffer van de echte producent een troostaanbieding krijgt.

Maar u moet als eerste tekst en uitleg vragen bij de verkoper die het product aan u heeft verkocht, als deze niet kan verklaren hoe een en ander in elkaar steekt danm weet u genoeg. Dan klopt het dus gewoon niet.

#3:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2009 15:18
    —
Om welk type gaat het? Ik zie namelijk op een willekeurige internetsite prijzen van € 800,- tot bijna € 3.000,-

Waar heb je het fornuis gekocht? Is dit op een markptplaatsachtige site, bij een particulier of een bedrijf enz.?

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl