Ontbinding overeenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Ontbinding overeenkomst Auteur: Zure BerichtGeplaatst: di 10 nov 2009 10:50
    —
A is een akkerbouwer die een overeenkomst sluit met B om een partij aardappelen te leveren aan B. Deze overeenkomst is tot stand gekomen door tussenkomst van C.

In het contract tussen A en B staat een ontbindende voorwaarde dat de partij aardappelen maximaal 15% rotte plekken mag hebben anders wordt er niet afgenomen door B.

In de algemene voorwaarde van C die van toepassing is op de overeenkomst tussen A en B staat dat C ook een vergoeding krijgt als 1 der partijen niet nakomt.

Nu stellen B en C een nieuw contract op waarin staat: "De oude overeenkomst vervalt omdat er meer dan 15% rot in de partij aardappels zit". Er wordt voor A door C i.o. getekend. Dit was C ook bevoegd door de AV.

Nu is mijn vraag: Kan C nog wel aanspraak maken op zijn vergoeding? Ik vind dit een twijfel geval. Aan de ene kant staat het in de AV maar aan de andere kant is het oude contract vervallen dus dan is de AV ook vervallen.

Hou denken jullie hierover? Ik denk dat C geen recht heeft op de vergoeding omdat hij samen met B zich niet op de ontbindende voorwaarde beroept maar een nieuw contract heeft gemaakt waardoor de oude overeenkomst verviel (omdat dit ook letterlijk in de de nieuwe overeenkomst staat).

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl