Geen warmte in gehuurde kamer
#1: Geen warmte in gehuurde kamer Auteur: liquid_ice
Geplaatst: zo 01 nov 2009 13:06
Ik woon in een studenten-huis. In dit huis zijn 4 kamers, en met z'n 4-en huren we dus ieder een kamer. Het huis heeft bijna overal enkelglas met een metalen kozijn.
Nou is vorige week zaterdag ontdekt dat het warm water het niet meer deed en hebben we direct de huurbaas gebeld.
Zondags had een andere inwonende de huurbaas gebeld en hij vertelde dat hij en maandag of dinsdag na zou komen kijken.
Hij is langs geweest en later in de week is er ook ene monteur geweest, maar het is nog niet gefixed. De huurbaas wilt geen duidelijkheid geven over de afspraken en zegt alleen maar dat hij afhankelijk is van anderen.
Leuk en aardig natuurlijk, maar ondertussen is er al een week geen werkende verwarming of warme douche mogenlijk.
We zaten eraan te denken om maar gewoon geen huur te betalen omdat het een onbewoonbare situatie is, maar is dat legaal gezien mogelijk?
Wat zijn eigenlijk onze rechten en mogelijkheden hierin?
|
#2: Auteur: Maaarten
Geplaatst: zo 01 nov 2009 13:57
in elk geval, eerst schriftelijk in gebreke stellen. Zit je zeker goed.
Daarin stel een een redelijke termijn. Die is in dit geval zeer kort.
En daarna geen huur betalen. Zit je denk ik al snel goed.
|
#3: Auteur: liquid_ice
Geplaatst: zo 01 nov 2009 22:47
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met de verhuurder waarin mij is verteld dat deze bezig om een nieuwe installatie te laten plaatsen.
Hij hoopte dat er deze week een nieuwe geplaatst zou worden, maarja hij bleef afhankelijk van derde natuurlijk. :S
|
#4: Auteur: Maaarten
Geplaatst: ma 02 nov 2009 18:51
ja mooie smoesjes. We doen in de achterhoek zaken met Kanters. Die komen desnoods met kerst de verwarming nog maken. Gewoon dezelfde dag nog. Je mag het gewoon niet koud hebben!
|
|