Willen jullie even meelezen (CAO gehandicaptenzorg)
#1: Willen jullie even meelezen (CAO gehandicaptenzorg) Auteur: lindahorsey
Geplaatst: di 27 okt 2009 19:58
Hallo allemaal,
Ik word binnenkort bevorderd van assistent begeleider naar begeleider. Uïteraard hoort hier ook een nieuwe functiewaardering bij. Ik ben in de cao gaan kijken en daar staat als volgt:
Artikel 4:11 Bevordering
1. Bij bevordering tot een functie welke is ingedeeld in een hogere functiegroep wordt het salaris ontleend
aan de functionele schaal van de nieuwe functie, met dien verstande dat het tot dan toe genoten salaris
met 2 periodieken wordt verhoogd en het nieuwe salaris tenminste gelijk moet zijn aan het minimum
van de functionele schaal van de functie waarnaar de werknemer wordt bevorderd, doch nimmer meer
mag bedragen dan het maximum van de bij deze hogere functie behorende schaal.
In afwijking van de vorige volzin geldt dat bevordering van een werknemer naar een hogere functiegroep
ook kan plaatsvinden naar de bij die hogere functiegroep behorende aanloopschaal als de werknemer
vóór de bevordering is ingedeeld in een aanloopschaal.
Nu vroeg ik mij af; hoe moet ik dit lezen? moet ik minimaal 2 tredes vooruit gaan op mijn huidige loon, of heb ik recht op twee tredes erbij in de nieuwe functieschaal?
Ik zit nu in 30-0, dus ga ik dan naar 40-0 (met dien verstande dat ik minstens 2 tredes in loon vooruit ga op 30-0), of heb ik recht om naar 40-2 te gaan?
Hopelijk snappen jullie het verhaal nog en kunnen jullie me wijzer maken!
|
#2: Auteur: WimWest
Geplaatst: di 27 okt 2009 20:08
Als 30-2 minimaal gelijk is aan 40-0 of meer dan geldt dat salaris.
Stel: 30-2 = € 2.300
40-0 = € 2.300 dan wordt dit het nieuwe salaris, echter
30-2 = € 2.300
40-0 = € 2.500 dan wordt € 2.500 het nieuwe salaris, of
30-2 = € 2.300
40- hoogste trede = € 2.250 dan wordt het nieuwe salaris € 2.250.
Duidelijker?
|
|