valse melding overlijden door incassobureau
#1: valse melding overlijden door incassobureau Auteur: lindajoey
Geplaatst: vr 16 okt 2009 19:36
vandaag kregen mijn schoonouders een brief van Laser service... dit is van Prime Line..
hierin staat aan de erfgenamen van....... (mijn man).
onderwerp = melding overlijden...
en of ze zo snel mogelijk contact willen opnemen met laser service...
Nu heeft mijn man nog een betaling daar openstaan, maar hij is echt niet overleden!!!!
ze gaan wel heel erg ver om hun geld te krijgen!!
mag dit zomaar??
|
#2: Auteur: lindajoey
Geplaatst: za 17 okt 2009 19:22
#3: Auteur: bona fides
Geplaatst: za 17 okt 2009 21:21
Er is duidelijk een misverstand in het spel. Dit kun je oplossen door ze op te bellen.
|
#4: Auteur: lindajoey
Geplaatst: za 17 okt 2009 22:15
ik denk niet dat er een misverstand is.... mijn man heeft door een echtscheiding een aantal jaar geen vaste woon en verblijfplaats gehad.
Hij staat nu sinds ongeveer een half jaar gewoon weer ingeschreven...
hij is druk bezig zijn schulden en overige verplichtingen op te schonen. De belasting is nu klaar, en dit zou de volgende worden om op te bellen en een regeling te treffen..
dus ik weet bijna zeker dat ze op deze manier proberen achter zijn adres te komen... wat ik echt schandalig vindt.... en je jaagt mensen de stuipen op het lijf...
er is ook geen enkele aanwijzing voor dat hij overleden zou zijn of iets dergelijks....
wat nou als wij geen contact zouden hebben met mijn schoonouders? dat zou wel heel erg zijn toch?
ik denk dus dat het hun om het geld te doen gaat... en het adres...
dan nog, mogen ze dit zomaar doen?
|
#5: Auteur: bona fides
Geplaatst: za 17 okt 2009 23:28
Het is geen kwestie van mogen. Fouten worden gemaakt, en deze fout vraagt om herstel, niet om een aangifte of een schadevergoedingsvordering.
|
#6: Auteur: Martha
Geplaatst: zo 18 okt 2009 13:28
Als ik u was zou ik niet reageren, doch dit enkel aan de geadresseerden (uw schoonouders) over laten.
U heeft de indruk dat dit enkel is gebeurd omdat ze de verblijfplaats van uw man willen achterhalen. Nou als hij geregistreerd staat kunnen ze dat ook wel op een andere manier achterhalen.
Als u echter niet wilt dat ze het op deze manier achterhalen dan zou ik (in uw geval) hen ook niet van dienst zijn door mij hierin te mengen.
Uw man is niet overleden en uw schoonouders hebben dus ook niet zijn erfenis aanvaard. Daar zou het eigenlijk al moeten stoppen.
Uw schoonouders kunnen gewoon (per aangetekend schrijven) reageren dat hen niet bekend is dat hun zoon is overleden en dat zij ook niet zijn erfenis/nalatenschap hebben aanvaard. Derhalve kunnen de schulden der nalatenschap (zo die er zijn) ook niet op hen worden verhaald.
Der rest mag Laser Service zelf gaan uitzoeken. Zou ze ook niet op weg gaan helpen of zo, de brief is niet aan u of uw man gericht.
|
#7: Auteur: cvb
Geplaatst: zo 18 okt 2009 16:03
Martha schreef: | Uw schoonouders kunnen gewoon (per aangetekend schrijven) | Waarom? zouden ze b.v. juridische stappen moeten ondernemen o.i.d??
Ben het eens met bona fides: gewoon opbellen om te horen, wat daar in aan de hand is.
|
#8: Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 18 okt 2009 16:24
De ouders kunnen dat schrijven (hoeft niet aangetekend, overigens), maar goed, omdat lindajoey toch al schrijft Quote: | en dit zou de volgende worden om op te bellen en een regeling te treffen.. | lijkt het me toe dat de kwestie het beste opgelost wordt wanneer Lindajoey even (schriftelijk) contact met Laser opnemen, zich beklagen over die gang van zaken en meteen een regeling treffen voor afwikkeling van de schuld.
|
#9: Auteur: Martha
Geplaatst: zo 18 okt 2009 16:41
cvb schreef: | Waarom? zouden ze b.v. juridische stappen moeten ondernemen o.i.d??
Ben het eens met bona fides: gewoon opbellen om te horen, wat daar in aan de hand is. |
Waarom?: omdat ze dan kunnen bewijzen dat ze de schuldeiser op de hoogte hebben gebracht van het feit dat ze niet de erfgenamen zijn. Gewoon voor het geval de schuldeiser hier niet ophoudt, maar toch verhaal op hen wil gaan zoeken omdat hij de zoon niet kan vinden.
Ik zou ook opbellen, maar ik kreeg de indruk dat de TS niet wilde dat de schuldeiser via deze (naar haar mening) `truc` achter de verblijfplaats van haar man zou komen. Als ze opbelt is de ītrucī geslaagd. Als ze dus niet wil dat de ītrucī slaagt dan kan ze beter het aan haar schoonouders overlaten.
|
#10: Auteur: cvb
Geplaatst: zo 18 okt 2009 17:04
Zo'n beetje hetzelfde als dit?
|
#11: Auteur: Martha
Geplaatst: zo 18 okt 2009 19:01
Ja zo een beetje als daar. Maar ik neem aan dat het hier niet zo uit de hand zal lopen nu het hier geen overheidsinstantie betreft.
Toch is die link interessant, want als die schoonouders geen erfgenaam zijn kun je je inderdaad afvragen waarom ze dan die brief hebben geopend en niet meteen als verkeerd bezorgd hebben geretourneerd. Want als niet erfgenaam hadden ze eigenlijk niet het recht de brief te openen. Maar goed, dat kunnen ze dan nog beargumenteren met dat ze de enveloppe gewoon met hun andere post hebben geopend zonder er eerst aandachtig op te kijken of zo.
Gezien de reactie van de TS (dat ze sowieso deze schuld als eerstvolgende wilden afhandelen) lijkt mij bij nader inzien het voorstel van TikSimone toch wel beter om dan maar ook meteen gewoon even op te bellen. Dat verhoogt de kansen op bereidschap mee tewerken aan een betalingsregeling. Kan mij zo voorstellen dat een schuldeiser die stad en land moet afzoeken naar de schuldenaar niet meer zo bereid is om dan ook nog een betalingsregeling te treffen.
|
#12: Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 18 okt 2009 23:00
Juistem. En gevonden wordt meneer toch wel, hoor, want ze zullen best eens in de zoveel tijd het GBA checken, zeker wanneer de ouders meedelen dat hij niet overleden is.
|
#13: Auteur: lindajoey
Geplaatst: ma 19 okt 2009 8:55
bedankt voor alle reacties... dat bellen en de schuld regelen de oplossing is dat weet ik....dat dit nog niet gedaan is heeft zijn redenen... maar daar gaat het me ook niet om....
Het gaat me om de manier... mag een schuldeiser zomaar zo'n bericht de wereld in helpen? er is een tijd geweest dat mijn man geen enkel contact met zijn ouders had... wat als die brief in die tijd gestuurd is? dan hadden die mensen nu gedacht dat hun zoon niet meer leefde.... ik vind het nogal wat... ik vind niet dat dit kan.... ze hadden ook het gba kunnen checken..
en wie weet naar wie ze die brief nog meer hebben gestuurd van de familie....
dat ze hun geld willen hebben snap ik, maar ik vind dit echt te ver gaan...
|
#14: Auteur: cvb
Geplaatst: ma 19 okt 2009 9:45
lindajoey schreef: | maar ik vind dit echt te ver gaan... | Oh, waarom??
|
#15: Auteur: lindajoey
Geplaatst: ma 19 okt 2009 10:59
waarom? om iemand dood te verklaren misschien.... terwijl dit niet zo is..... beetje luguber
|
|