Rechten na foute woninginspectie
#1: Rechten na foute woninginspectie Auteur: martinsch
Geplaatst: vr 09 okt 2009 14:45
Mijn oude woning is geinspecteerd zonder dat ik er bij ben geweest. Volgens dit rapport waren er allerlei gebreken waardoor ik mijn borg (960euro) niet terug krijg. In dit rapport staan echter alleen maar onwaarheden en volgens de eigenaar had ik bij de inspectie aanwezig moeten zijn om dit tegen te spreken. Nu kan ik er volgens hun niks meer aan doen.
Ik ben niet bij de inspectie aanwezig geweest omdat ik geen brief heb gekregen hierover. Volgens de eigenaar hebben ze wel een brief gestuurd. Dit was echter geen aangetekende brief.
In hoeverre is een gewoon gestuurde brief rechtsgeldig?
|
#2: Auteur: WimWest
Geplaatst: vr 09 okt 2009 15:41
De verhuurder moet u wettelijk in staat stellen om de (vermeende) gebreken zelf op te heffen. Doet hij dit niet, dan kan hij ook de waarborgsom niet inhouden.
|
#3: Auteur: Sabine
Geplaatst: za 10 okt 2009 0:02
Hoe is het precies gegaan als ik vragen mag? Over het algemeen vind er na opzegging altijd een voorinspectie plaats waarbij je te horen krijgt of je bepaalde dingen moet repareren/vervangen. Daarna vind er een eindinspectie plaats aan het einde van de huurperiode, hierbij moet de bewoner zelf aanwezig zijn of iemand machtigen. Dit is ook het moment dat de sleutel ingeleverd wordt, dus ik vraag mij af, hoe komen ze dan aan de sleutel?
In principe hebben zij geen inspectieformulier met jouw handtekening erop lijkt mij, dus inweze kunnen gebreken ook zijn veroorzaakt in de tijd tussen het inleveren van de sleutel en de 'inspectie'. Wellicht dat je hiermee wat kunt, wordt waarschijnlijk wel een getouwtrek.
|
#4: Auteur: cia76
Geplaatst: za 10 okt 2009 12:00
Ik vraag me ook af hoe dit gegaan is. Zijn zij bij je langs geweest terwijl jij niet thuis was en hebben ze zichzelf toegang verschaft? Dit lijkt me in strijd met artikel 10 van de Grondwet. Of was de huur al beëindigd en de sleutel al ingeleverd?
|
|