onterecht verdacht en vervolgd
#1: onterecht verdacht en vervolgd Auteur: ongeloof
Geplaatst: ma 05 okt 2009 18:59
beste leden,
Wij zijn op zoek naar adviezen, als leken hebben wij na drie jaren van bezwaren, klachten, beroepen, hoger beroep en een strafrecht procedures alle zaken gewonnen. Hieruit blijkt dat het bestuursorgaan onterecht verdacht, vervolgd en gevorderd heeft,en dit ook teogegeven dat zij volledig fout zijn geweest. Alleen in de strafzaak hebben wij een advocaat gehad/moeten nemen
Dit heeft desatreuze gevolgen gehad voor onze gezondheid en financieen.
voor 100% AO
In het bezwaar hebben wij al ( prematuur )een schade verzoek gedaan,daarop heeft het bestuursorgaan gereageerd met als in hoger beroep mocht blijken dat er fouten zijn gemaakt zij de schade zullen gaan vergoeden.
Nu doet het bestuursorgaan na het indienen van de gemaakte kosten alsof er een besluit genomen moet gaan worden op een zelfstandig schade verzoek en leggen zij op alle slakken zout voor wat betreft de posten ( welke allemaal zijn onderbouwd en voorzien van notas) en worden alle posten afgewezen.
hoe hier mee om te gaan, wij zijn namelijk moe van de afgelopen drie jaren en zien het niet zitten om weer een procedure te moeten mee maken, en wie weet of er meer burgers zijn die onterecht verdacht, vervolg en gevorderd worden door een bestuursorgaan
Alvast bedankt
Groeten Ongeloof
|
#2: Auteur: StevenK
Geplaatst: ma 05 okt 2009 19:14
Lijkt me verstandig dat u zich in deze procedure door een deskundige laat bijstaan, dat scheelt u een hoop gezeur en zorgt ervoor dat u niet struikelt over uw eigen gelijk.
|
#3: Auteur: ongeloof
Geplaatst: di 06 okt 2009 17:03
Beste StevenK,
Betekent uw antwoord dat wij weer een procedure moeten beginnen maar dan met een deskundige?
Wat bedoeld u met struikelen over eigen gelijk, wij hebben enkel en alleen de afgelopen drie jaren gevochten voor rechtvaardigheid, recht moet toch recht zijn, dat is tenminste onze gedachte als burger
Groeten Ongeloof
|
#4: Auteur: bona fides
Geplaatst: di 06 okt 2009 17:06
Om het recht af te dwingen zijn er procedures ingesteld. Als andere partijen zich niet aan "het recht" houden, zijn die procedures er om die partijen te corrigeren.
|
#5: Auteur: tikSimone
Geplaatst: di 06 okt 2009 21:33
Ongeloof, ik vermoed dat Steven bedoelt dat juist wanneer je zo lang en zo diep in je zaak zit, je het overzicht niet meer hebt. Je bent immers gefixeerd op je gelijk halen (en dat is ook wel voorstelbaar en terecht).
Dat wil niet zeggen dat daarmee dan altijd je kansen goed staan. Een derde die fris tegen de zaak aankijkt kan gezichtspunten aandragen waardoor jullie er sterker voor komen te staan. Bovendien kan die persoon waken tegen het verzanden in details die voor jullie allemaal een rol spelen, maar die in die specifieke procedure wellicht niet relevant zijn. Door alles te noemen mist de rechter dan de kern.
Begrijp je wat ik bedoel?
|
#6: Auteur: bona fides
Geplaatst: di 06 okt 2009 21:46
Ik denk dat StevenK vooral doelt op de "desastreuze gevolgen" voor de gezondheid van TS. Wanneer je het zelf niet meer aankunt, is het beter om je zaken door een professional te laten behartigen.
|
#7: Schadeclaim is nieuwe zaak Auteur: memolen
Geplaatst: wo 07 okt 2009 17:12
Over welk bestuursorgaan gaat dit? En wie zijn trouwens ‘wij’? Zijn hier meer mensen bij betrokken, en zijn die allemaal arbeidsongeschikt geraakt?
Ik begrijp nu dat de eerste zaak is afgesloten, maar dat u eigenlijk een nieuwe zaak wilt starten, namelijk een schadeclaim. Uiteraard staat het het bestuursorgaan vrij een mening te hebben over (de hoogte van) uw schadeclaim. Als u het niet eens wordt, kunt u dit aanhangig maken bij de civiele rechter. Mijn advies is om hiervoor weer een advocaat in te schakelen. Als het een kleine claim is, van minder dan 5000 euro, kunt u natuurlijk ook zelf procederen bij de kantonrechter. Ik vermoed echter dat het om een hoger bedrag gaat.
|
#8: dank voor reacties Auteur: ongeloof
Geplaatst: ma 12 okt 2009 13:12
geachte leden,
hierbij veel dank voor de adviezen en reacties.
Wij zullen ons de komende weken gaan beraden en wellicht op zoek gaan naar een belangenbehartiger en de komende zaak aan een deskundige voorleggen
groet ongeloof
|
|