krijg ik nog betaald na mijn ontstag?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: krijg ik nog betaald na mijn ontstag? Auteur: toompie81 BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 16:55
    —
Goedemiddag.

Ik heb vorige week met dubbelzijds goedvinden per direct ontslag genomen.
Maar krijg ik nu nog wel uitbetaald, want die week daarvoor had ik een week vakantie en die week daarvoor was ik ziek.
Alleen normaal betalen ze gewoon door als je ziek bent en vakantie hebt. Geldt dat nu ook, of niet meer omdat ik ontslag heb genomen.

#2:  Auteur: WimWest BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 17:44
    —
Als je met wederzijds goedkeuren de arbeidsovereenkomst hebt verbroken, dan heb je geen recht op ziektewetuitkering of werkloosheidswet-uitkering. Het is gebruikelijk te adviseren nooit zelf ontslag te nemen of met wederzijds goedkeuren, dan verspeel je namelijk alle rechten en dat moet een goede werkgever ook duidelijk maken bij het ontbinden van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedkeuren.

Na de overeengekomen datum heb je dus geen recht meer op uitbetaling met uitzondering van je eindafrekening van vakantiegeld en het tegoed aan vakantiedagen.

#3: Re: krijg ik nog betaald na mijn ontstag? Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 26 sep 2009 17:59
    —
toompie81 schreef:
Maar krijg ik nu nog wel uitbetaald, want die week daarvoor had ik een week vakantie en die week daarvoor was ik ziek.
Alleen normaal betalen ze gewoon door als je ziek bent en vakantie hebt. Geldt dat nu ook, of niet meer omdat ik ontslag heb genomen.

Over de periode tot aan de datum van je ontslag heb je natuurlijk gewoon recht op loon.

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl