Waarom stukken in zesvoud indienen bij gerechtshof?
#1: Waarom stukken in zesvoud indienen bij gerechtshof? Auteur: Dais.
Geplaatst: di 22 sep 2009 15:58
Hallo,
Weet iemand waarom stukken in zesvoud ingeleverd moeten worden bij het gerechtshof?
bedankt!
|
#2: Auteur: LeChat
Geplaatst: di 22 sep 2009 16:17
#3: Auteur: Dais.
Geplaatst: di 22 sep 2009 16:52
Dat weet ik..
Maar ik zou graag willen weten waarom in sommige procedures de stukkken in zesvoud aangeleverd moet worden. Niet in welke procedures dit het geval is..
|
#4: Auteur: tikSimone
Geplaatst: di 22 sep 2009 20:42
Wat heb je daar zelf over kunnen bedenken?? Zo ingewikkeld lijkt het me niet er een verklaring voor te vinden.
Excuus als ik me onterecht wat bot uitdruk, maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief. Bovendien is the golden rule: eerst altijd zelf met een mogelijk antwoord komen.
|
#5: Re: indienen stukken Auteur: hermanJ
Geplaatst: di 22 sep 2009 23:36
Dais. schreef: | Hallo,
Weet iemand waarom stukken in zesvoud ingeleverd moeten worden bij het gerechtshof?
bedankt! |
Simpel toch: de kopieer machine bij het gerecht is kapot.
of
Vroeger was kopieren een dure aangelegenheid en tijdrovend
of
dat soort regels loopt 30 jaar achter bij de realiteit vd rest vh land.
|
#6: Auteur: Suijkerbuijk
Geplaatst: wo 23 sep 2009 12:44
Quote: | Weet iemand waarom stukken in zesvoud ingeleverd moeten worden bij het gerechtshof? |
Logische verklaring is dat zes personen/partijen een origineel exemplaar nodig hebben. Welke zes dat zijn zal af te leiden zijn uit om welke procedure het gaat, en hoeveel partijen hierbij betrokken zijn.
|
#7: Auteur: pacta sunt servanda
Geplaatst: wo 23 sep 2009 13:38
tikSimone schreef: | maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief. |
Wat een PVV-opmerking
Ik vind de antwoorden van sommige academici niet altijd even hulpvaardig overkomen. Dat wil niet zeggen dat alle academici zulke antwoorden geven.
In dit geval moet ik je wel gelijk geven m.b.t. het zelfonderzoek, maar in zijn algemeenheid ben ik het niet direct met je eens.
|
#8: Auteur: LeChat
Geplaatst: do 24 sep 2009 15:25
Dais. schreef: | Dat weet ik..
Maar ik zou graag willen weten waarom in sommige procedures de stukkken in zesvoud aangeleverd moet worden. Niet in welke procedures dit het geval is.. |
Dat staat er bij het reglement voor de rekestprocedures in familiezaken zelfs bij voor de exemplaren boven de eerste vier. Ik wilde maar aangeven dat je met het lezen van de procesreglementen al een eindje verder was gekomen. Bedenk daarbij hoeveel actoren er zijn en hoeveel procedures er bij de Gerechtshoven spelen (financieel aspect en werkdruk...) en je kunt toch zelf wel bedenken waarom die regel er is?
|
#9: Auteur: ouwe sloeber
Geplaatst: do 24 sep 2009 17:10
Quote: | tikSimone schreef:
maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief.
Wat een PVV-opmerking
|
Nou! Is de positief/negatiefervaring verder nog van iets afhankelijk? Bijvoorbeeld geslacht, leeftijd of regio?
Ik durf als HBO'er gelijk geen vragen meer te stellen mocht ik me ooit nog eens iets afvragen op juridisch gebied.
Ik schaam me nu ook een beetje. Of geldt dit niet voor techneut HBO'ers?......ik hoop het maar.
Ik ben zelf trouwens wel altijd heel blij met de akademische bijdragen. Juist ook met die van Simone (behalve dan die laatste, alhoewel ik het met een deel van die bijdrage wel eens ben)
|
#10: Auteur: tikSimone
Geplaatst: do 24 sep 2009 21:37
Off topic, maar toch even: dat is flauw en enig pvv-gedachtengoed mag mij zéker niet verweten worden!!! (vgl. alleen al de islam-discussies hier)
Anyway, lees wat ik schrijf:
Quote: | Excuus als ik me onterecht wat bot uitdruk, maar ik zie Hogeschool in je profiel en de ervaringen met HBO-vragenstellers hier op RF zijn wat mij betreft niet altijd positief. Bovendien is the golden rule: eerst altijd zelf met een mogelijk antwoord komen. |
Ik meen dat ik me altijd hulpvaardig probeer op te stellen wanneer iemand een vraag stelt, ongeacht het profiel. Deze keer heb ik alleen even benoemd wat ik toch geregeld opmerk: dat er toch vrij geregeld sprake is van een "doe mijn huiswerk en denk voor mij" als er een hogeschool in het profiel staat. Het is in zo'n geval heel makkelijk om gewoon het antwoord te geven (vgl. mijn bijdrage net over de XIII, 5 32 v-vraag), maar daar helpen we elkaar toch ook niet mee op weg? Overigens krijgt een "doe mijn huiswerk en denk voor mij"-vraag van iemand met een u in zijn profiel ook vaak van mij (en anderen) de vraag wat diegene er zelf over bedacht heeft.
Nu ja, ik gun ieder zijn/haar mening, maar dit moest ik wel even kwijt.
|
#11: Auteur: pacta sunt servanda
Geplaatst: vr 25 sep 2009 10:34
@ TikSimone: Ik lees toevallig net de discussie m.b.t. de registervraag. En ik denken dat een TomTom altijd de weg wist .
Ik snap nu ook best wel een beetje waar jou subjectieve antwoord vandaan is gekomen.
Waar ik je in gelijk moet geven is dat de kans dat er een hbo-student een minder handige vraag stelt waarschijnlijk groter is dan die van een wo-student. Maar dit zal niet per definitie waar zijn.
Ik denk dat leeftijd ook een rol kan spelen alsmede voltijd/deeltijd/e-learning studenten.
Maargoed, volgens mij liep er al een welles-nietes-draadje over hbo rechtstudenten tegenover wo-ers.
|
#12: Auteur: tikSimone
Geplaatst: vr 25 sep 2009 20:44
Vandaar ook mijn "niet altijd". Want vaak ook: wél positief.
Maar door de jaren heen krijg je op grond van ervaring een beeld en dat beeld is dus niet altijd positief. Overigens zegt het volgens mij eerder iets over passiviteit dan over slimheid.
|
#13: Auteur: ouwe sloeber
Geplaatst: vr 25 sep 2009 21:55
Quote: | Ik meen dat ik me altijd hulpvaardig probeer op te stellen wanneer iemand een vraag stelt, ongeacht het profiel. |
Dat weet ik ook wel. Ik ben trouw lezer van dit forum en ik zou je missen als je er niet meer aan zou bijdragen.
Nu kan ik niet weten wat pacta bedoelde, maar ik vermoed dat hij niet verwees naar het PVV-gedachtengoed over islam, maar naar het ontbreken van nuance. Maar goed, soms is dat ook nodig om de zaak op scherp te zetten.
|
#14: Auteur: pacta sunt servanda
Geplaatst: ma 28 sep 2009 9:02
Het was geen persoonlijke kritiek op TiksSimone, alleen een opmerking op de, inderdaad, wat ongenuanceerde post.
En mijn pvv vergelijking was net zo ongenuanceerd om mijn punt duidelijk te maken. Ik bedoelde er verder niets mee
* heeft nog enkele Kluwer cd's liggen, iemand kopen? *
|
|