onenigheid draagkrachtberekening
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: onenigheid draagkrachtberekening Auteur: pac BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 14:05
    —
Een aantal jaar geleden is, bij onze scheiding, een KA van 500 euro bepaald zonder berekening van draagkracht. Ik was destijds niet echt bij de pinken en heb hiermee ingestemd ook omdat ik het goed voor heb met mijn kids. Nu kan ik de KA niet meer betalen. Niet dat ik minder verdien maar meer door bijkomende kosten e.d. Ik heb zelf een draagkracht berekening gedaan en kwam op 290 euro uit. Ik heb dit met min ex gedeeld en zij heeft, via een advocaat een "echte" draagkrachtberekening (DB) gedaan. Daar komt de 500 euro weer naar voren wat ik zo moeten betalen. Er zitten voor mij, in die berekening, nogal wat vraagtekens. Wie kan mij helpen.

Ik woon nu samen met een (momenteel) niet werkende partner. Ik draai op voor alle vaste lasten maar in de DB wordt alles lasten door de helft gedaan.

Alles schulden die ik heb (lening ouders, creditcard ed) worden niet meegeteld, alleen het huwelijksrelateerde doorlopende krediet wat wij toen hadden.

Mijn nieuwe vriendin heeft nog een inwonende, minderjarige dochter waar geen rekening gehouden mee wordt qua kosten van levensonderhoud ed.

Mijn kids komen 8 dagen per maand naar ons toe en ook de helft van de vakanties. Met de 8 dagen wordt wel rekening gehouden (5 euro per dag per kind) maar met de vakanties niet.

Zo zijn er nog meer haken en ogen in het hele gebeuren. Ik ben benieuwd of iemand mij hier van raad kan dienen

#2:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: wo 26 aug 2009 20:09
    —
kan je wel op weg helpen maar dan heb ik meer gegevens nodig. stuur anders een pb-tje!

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl