wanprestatie via marktplaats
#1: wanprestatie via marktplaats Auteur: carly21
Geplaatst: wo 12 aug 2009 10:47
Een vriendin van mij heeft via marktplaats een paar uggs gekocht. Ze heeft de uggs in maat 7 besteld, dit is omgerekend een maat 40,5. bij aflevering blijkt het een heel klein kindermaatje te zijn.
Bij het aanspreken van de verkoper over dit feit wordt gezegd dat de uggs niet meer terug kunnen worden gestuurd, maar dat dit nog nooit eerder is gebeurd, de verkoper vind het ook vreemd maar kan de uggs echt niet terugnemen. Mijn vriendin moet nu de uggs zelf te koop aanbieden en daarna een nieuwe bestelling plaatsen bij de verkoper. Ze heeft nog niet betaald voor de uggs.
De verkoper is geen professionele uggs dealer, maar mijn vriendin heeft niet geleverd gekregen wat was afgesproken. de verkoper zegt dat zij speciaal voor haar die maat en dat model ugg heeft besteld en dat ze dus niet teruggestuurd kunnen worden. ze geeft wel toe dat mijn vriendin een normale maat heeft besteld en geen kindermaat.
Ik ben van mening dat de verkoper dit moet oplossen en zich er niet zo gemakkelijk vanaf kan maken.
alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Carly
|
#2: Auteur: theod
Geplaatst: wo 12 aug 2009 11:20
Uit jou verhaal maak ik op dat ze wel op een professionele manier nieuwe uggs aan de man brengt en geen tweede hands goederen.
Naar mijn mening is de verkoper dan ook gewoon verplicht de goederen terug te nemen, het geleverde voldoet niet aan de verwachting.
|
#3: Auteur: WimWest
Geplaatst: wo 12 aug 2009 15:30
Ze heeft nog niet betaald en het product is niet het juiste product. Zorg dat je een goed bewijs hebt van terugzending (foto pakket en verzendbewijs TNT)na ontvangst verzendkosten en klaar is Kees.
Vraag de verkoper om de verzendkosten te storten, zodat de Uggs weer retour verzonden kunnen worden.
|
#4: Auteur: sterredag
Geplaatst: vr 14 aug 2009 20:07
die zullen ze wel niet willen versturen, maar je 7 dagen bedenkingstermijn geeft je niet perse vrijstelling van verzendkosten. Die zal ze wel zelf moeten betalen, als dat niet hoeft is dat altijd een gift van het bedrijf en mooi meegenomen, maar is volgens mij niet verplicht.
|
#5: Auteur: Alfatrion
Geplaatst: za 15 aug 2009 0:38
De bedenk termijn uit de wet koop op afstand geeft je inderdaad die mogelijkheid niet. In dit geval is niet geleverd wat beloofd is, dan doe je natuurlijk geen beroep op de bedenk termijn. De verkoper moet zorgen dat de koper de bestelde product(en) ontvangt voor de afgesproken termijn. De gevolgen van zijn fout komen voor zijn rekening.
Ik zou de schoenen niet betalen en aanhouden totdat de verzendkosten zijn gestort. Ik zou er op staan dat de verzending verzekerd gebeurt.
|
|