Uitspraak loonvordering
#1: Uitspraak loonvordering Auteur: riinyosa
Geplaatst: za 18 jul 2009 11:22
Goedemorgen,
Onlangs heb ik mijn ex-werkgever voor het gerecht gedaagd inzake een loonvordering.
Gisteren ontving ik bericht van mijn advocaat dat de zaak 22 juli a.s. voor moet komen maar aangezien het nu weekend is (en mijn advocaat dus niet te bereiken is) en ik nog wel wat vragen heb, wend ik mij tot de hulp van rechtenforum.nl
Ik vraag mezelf het volgende af:
- waarom hoeven zowel mijn advocaat als ik zelf niet persoonlijk aanwezig te zijn tijdens de zitting
- wanneer volgt de uitspraak? Gaan daar weken / maanden overheen of volgt er direct een vonnis?
- ook constateerde ik dat er een verkeerd adres vermeld stond in de dagvaarding. Kan dit serieuze gevolgen hebben voor de loonvordering?
Alvast bedankt voor alle hulp!
Richard
|
#2: Re: Uitspraak loonvordering Auteur: DENNIS79
Geplaatst: ma 20 jul 2009 10:51
| riinyosa schreef: | | - waarom hoeven zowel mijn advocaat als ik zelf niet persoonlijk aanwezig te zijn tijdens de zitting |
Waarschijnlijk gaat het om een dagvaardings/bodemprocedure. Deze worden (in beginsel) schriftelijk afgedaan. Op de dag waartegen gedagvaard is, dient de gemachtigde van de wederpartij zich te persoonlijk of schriftelijk te "melden" bij het gerecht. Waarschijnlijk zal dat een eenvoudige brief zijn van de wederpartij waarin schriftelijk om uitstel wordt gevraagd. Dat eerste uitstel wordt (in beginsel) altijd verleend en dan heeft de wederpartij minimaal 4 weken de tijd voor een antwoord.
| riinyosa schreef: | | - wanneer volgt de uitspraak? Gaan daar weken / maanden overheen of volgt er direct een vonnis? |
Daar gaan waarschijnlijk maanden overheen. Zoals gezegd dient de wederpartij binnen 4 weken te antwoorden. Dat heet een conclusie van antwoord. Vervolgens volgen er nog een conclusie van dupliek en conclusie van repliek. Tussenliggende periodes zijn over het algemeen minimaal 4 weken. Bovendien zijn er nog mogelijkheden die extra "vertragend" werken voordat er een vonnis is, zoals comparitie en eis in reconventie. Mocht jouw situatie financieel penibel worden dan kun je in kort geding om een voorlopige voorziening vragen, dan heb je over het algemeen binnen 4 weken na de daadwerkelijke dagvaarding een (voorlopige) uitspraak.
| riinyosa schreef: | | - ook constateerde ik dat er een verkeerd adres vermeld stond in de dagvaarding. Kan dit serieuze gevolgen hebben voor de loonvordering? |
In zijn algemeenheid heeft dit geen serieuze gevolgen, maar een correctie kan geen kwaad. Overigens kan het zo zijn dat er in de dagvaarding staat dat je woonplaats kiest aan een ander adres. Dat is dan het adres van je advocaat. Dat is zeer gebruikelijk, zodat alle relevante post gelijk naar de advocaat wordt gestuurd.
|
|