Creditcard fraude
#1: Creditcard fraude Auteur: ieche
Geplaatst: vr 10 jul 2009 8:31
Hopelijk is er hier iemand die me kan adviseren in onderstaande kwestie:
Ondanks dat mijn creditcard in mijn bezit was, heeft toch iemand een betaling ermee verricht. Het betreft hierbij een betaling in Frankrijk. Ik heb dit geval van fraude gemeld bij mijn creditcard maatschappij, maar zij stellen heel simpel: de card was in uw bezit, dus deze betaling heeft u gewoon zelf gedaan.
Hoe nu verder?
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 10 jul 2009 11:14
Laat ze je handtekening maar eens laten zien.
|
#3: Auteur: lawyer
Geplaatst: vr 10 jul 2009 11:38
En/of toon aan dat je op dat moment niet in Frankrijk kon zijn.
|
#4: Re: Creditcard fraude Auteur: Chantalle
Geplaatst: vr 10 jul 2009 13:24
ieche schreef: | Hopelijk is er hier iemand die me kan adviseren in onderstaande kwestie:
Ondanks dat mijn creditcard in mijn bezit was, heeft toch iemand een betaling ermee verricht. Het betreft hierbij een betaling in Frankrijk. Ik heb dit geval van fraude gemeld bij mijn creditcard maatschappij, maar zij stellen heel simpel: de card was in uw bezit, dus deze betaling heeft u gewoon zelf gedaan.
Hoe nu verder? |
Nou ja! Alsof fraude niet kan plaatsvinden als jij je creditcard in je bezit had. Heeft die maatschappij nooit van internet gehoord?
Wat zeggen de Algemene Voorwaarden e.d. van je creditcard maatschappij?
|
#5: Auteur: ieche
Geplaatst: ma 13 jul 2009 9:35
Ik heb ze onderstaande mail gestuurd. Ik wacht nog steeds op antwoord.
Geachte heer/mevrouw,
Gisteren heb ik een brief ontvangen van de heer of mevrouw XXX of XXX met daarin de mededeling dat de fraudezaak afgehandeld is. Dit met een voor mij negatief eindoordeel. In uw brief wordt gesteld dat er een onderzoek is ingesteld naar de door mij betwiste transactie, maar dat u heeft moeten concluderen dat de transactie wel door mij gedaan kan zijn. Dit is voor mij natuurlijk een zeer onbevredigend resultaat en roept ook een aantal vragen op:
Mijn eerste vraag is dan de volgende: welk gedegen onderzoek heeft u in deze zaak ingesteld? Heeft u bijvoorbeeld het afleveradres gecontroleerd? En met welke controles heeft de partij die het geld ontvangen heeft deze betaling gecontroleerd?
Ten tweede wil ik graag weten hoe het mogelijk is dat iemand niet alleen beschikt over mijn creditcard nummer, maar schijnbaar ook over een aantal controles die gevraag worden bij een transactie. Het lijkt mij toch een aardig beveiligingslek dat dit soort dingen mogelijk zijn.
Als laatste zou ik graag inzage willen hebben in het dossier dat jullie omtrent deze kwestie hebben opgesteld.
Ik verwacht spoedig antwoord op mijn vragen. Mocht dit niet binnen 2 werkdagen zijn of mocht er uit uw antwoorden blijken dat de kwestie niet afdoende is opgepakt en afgehandeld, dan zie ik mij genoodzaakt om deze kwestie aanhankelijk te maken bij de Nationale Ombudsman, Tros Radar en Vara’s Kassa. Ik heb inmiddels ook contract gehad met rechtsbijstand en zij zijn ook een aantal zaken aan het onderzoeken.
EDIT: Naam van de betreffende medewerker verwijderd.
|
#6: Re: Creditcard fraude Auteur: soundguy
Geplaatst: ma 24 aug 2009 11:17
ieche schreef: | Hopelijk is er hier iemand die me kan adviseren in onderstaande kwestie:
Hoe nu verder? |
Ik voel met je mee, zit zelf in een soortgelijke situatie. De CC maatschappij zegt heel makkelijk dat "ze aan mijn kant staan" maar het tegenovergestelde lijkt het geval. Mijn card was geswiped in een hotel in de US zonder dat ik het doorhad, wist niet eens dat dat kon zonder mijn handtekening of pincode! Schijbaar toch een geldige betaling voor de CC maatschappij. Ik ben benieuwd wat je akties opleveren, ik zal mijn stappen ook nog wel plaatsen. Veel succes.
|
|