wel betaald maar ontvanger kan het niet meer vinden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: wel betaald maar ontvanger kan het niet meer vinden Auteur: maurogijo BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 13:15
    —
enkele maanden geleden belde de autodealer op dat ze een paar rekeningen kwijt waren.
ik heb echter alle rekeningen betaald en daar ook bewijzen van.
nu zit het zo de autodealer heeft hun reknr. gewijzigd zonder dit aan hun klanten door te geven.
ik ben al 7 jaar klant bij deze autodealer en stuur de betalingen altijd naar hetzelfde reknr..
nadat ik mijn afschriften had afgegeven bij de dealer werd ik weer gebeld met de vraag wanneer ik die afschriften zou komen brengen en op welke reknr ik de betalingen had gedaan alles vertelt en weer afschriften gebracht maar nu willen ze weer dat mijn bank gaat uitzoeken waar dat geld is gebleven terwijl hun de fout hebben gemaakt de reknr te veranderen en dit niet aan te geven op welke manier dan ook tot hoeverre moet ik mezelf bwewijzen?

#2: Re: wel betaald maar ontvanger kan het niet meer vinden Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 13:51
    —
maurogijo schreef:
maar nu willen ze weer dat mijn bank gaat uitzoeken waar dat geld is gebleven terwijl hun de fout hebben gemaakt de reknr te veranderen en dit niet aan te geven op welke manier dan ook tot hoeverre moet ik mezelf bwewijzen?

Dat ze willen dat de bank dat gaat uitzoeken gaat jou toch verder niet aan? Ik zie het probleem niet. Of bedoel je dat jij dat zou moeten regelen? Laat ze zelf maar met die bank contact opnemen.

#3:  Auteur: maurogijo BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 13:58
    —
ja ze willen dat ik naar mijn bank gaat om hun uit te laten zoeken waar dat geld is gebleven en ik heb idd zoiets van ja ik kan wel aan de gang blijven

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 14:09
    —
Zolang het geld van jouw rekening naar de rekening is gegaan waarvan je mocht aannemen dat het de rekening van de autodealer was, is het jouw zorg niet meer.

#5:  Auteur: maurogijo BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 14:16
    —
ja dat dacht ik ook vandaar dat ik deze vraag hier stelde bedankt voor je antwoord

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 14:33
    —
Om precies te zijn kun je je beroepen op art. 6:34 lid 1 BW:
Quote:
De schuldenaar die heeft betaald aan iemand die niet bevoegd was de betaling te ontvangen, kan aan degene aan wie betaald moest worden, tegenwerpen dat hij bevrijdend heeft betaald, indien hij op redelijke gronden heeft aangenomen dat de ontvanger der betaling als schuldeiser tot de prestatie gerechtigd was of dat uit anderen hoofde aan hem moest worden betaald.

#7:  Auteur: erikjanneman BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 17:13
    —
Is het geld niet toevallig teruggekomen op je eigen rekening? (rekeningnummer opgeheven o.i.d.?)

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl