Dagvaarding: ontbrekende bijlage
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Dagvaarding: ontbrekende bijlage Auteur: rastafun BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 2:47
    —
Al jaren heb ik een conflict met RWE (energieleverancier) en eindelijk hebben ze me gedagvaard. Hier ben ik heel blij mee, kan er eindelijk eens een eind komen aan het gedonder.

Maar nu het volgende: in de dagvaarding staat onder punt zoveel vermeld dat er een bijlage is toegevoegd met hierin de specificaties zoals factuurnummer en factuurdatum, bedrag enz. Alleen is er geen bijlage te vinden.
Wat houdt dit in? Kan hiermee de hele zaak teniet gedaan worden omdat er een fout zit in de dagvaarding. En juist met deze bijlage zouden ze komen met de bewijzen (die ze dus niet hebben, misschien is dat de reden dat ze er dus niet bij zitten).

Iemand die hier iets over kan zeggen?

Alvast bedankt

#2:  Auteur: daniel78 BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 7:52
    —
Hoi,

Je kan proberen om bij de rechter de dagvaarding nietig te laten verklaren. De ellende hiervan is alleen dat ze je dan opnieuw mogen dagvaarden, met de juiste stukken.

Het ontbrekende stuk zou je in ieder geval moeten aankaarten bij de rechter. Wie eist, bewijst. Aangezien ze niks bewijzen sta je toch vrij sterk.

#3:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 20 jun 2009 13:14
    —
Als één of meer producties ontbreken, dan zal de rechtbank in de regel de betreffende partij verzoeken deze stukken alsnog te overleggen.

#4:  Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 10:29
    —
De bijlagen (producties) bij een dagvaarding hoeven niet per se te worden meebetekend; deze kunnen op de eerstdienende dag bij akte overlegging producties aan de rechtbank (en aan de wederpartij) worden overgelegd.

#5:  Auteur: HenkR BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 13:33
    —
lawyer schreef:
De bijlagen (producties) bij een dagvaarding hoeven niet per se te worden meebetekend; deze kunnen op de eerstdienende dag bij akte overlegging producties aan de rechtbank (en aan de wederpartij) worden overgelegd.

In strafrechtelijke zaken heeft de verdachte het recht om zich goed voor te kunnen bereiden op z'n zaak.
Is dat in het civielrecht niet zo?

Of begrijp ik de term 'eerstdienende' niet goed?

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2009 23:02
    —
In het civiel recht is de procedure eerst schriftelijk. Dus dan maakt het wat minder uit als die stukken ontbreken, zolang de wederpartij er maar tijdig over beschikt (en hij er in zijn conclusie van antwoord op kan reageren).

#7:  Auteur: rastafun BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 1:14
    —
Beste mensen,

Alsnog bedankt voor de antwoorden. Het maakte inderdaad niet uit dat de ontbrekende stukken niet meegestuurd waren omdat ook de advocaat van RWE niet verscheen op de zitting. Deze werd dus verzet naar een datum vijf weken verder.

Toen was meneer de advocaat wel aanwezig. Voor deze zitting had ik nog zowat een boekwerk toegezonden gekregen van deze heer, de rechter natuurlijk ook. Nadat ik uitvoerig alles had doorgenomen,kwam ik tot de conclusie dat ik absoluut geen idee had wat al die paperassen nou eigenlijk te betekenen hadden en dacht al dat dit aan mij lag. Maar nee, de rechter had dezelfde ervaring als ik.
En jawel, ik heb de zaak gewonnen. Alles wat RWE bij mij wilde claimen, werd resoluut van de hand gewezen door de rechter en meneer de advocaat had het nakijken.

Eindelijk is er een einde gekomen aan deze slepende zaak en daarbij weet ik nu dat je je niet bang moet laten maken door grote organisaties die dreigen, hun legertje advocaten hebben klaarstaan en denken dat jij als burger niet weet waar je over praat.

Voelde me helemaal het "vrouwtje" en wilde mijn naam al veranderen in Moskowiscz!
Mede dank zij dit forum weet ik me inmiddels op de hoogte te stellen van mijn rechten want de deelnemers hier geven een prima en begrijpelijk advies, dus bedankt allemaal!
Very Happy

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl