Term: onder behandeling
#1: Term: onder behandeling Auteur: Marlin1
Geplaatst: di 16 jun 2009 20:08
Ik ben onder behandeling voor specifieke klachten bij een alternatieve arts (aa). Met enige regelmaat kom ik daar. Soms iedere maand en soms ook 3 maanden niet. Als ik vind dat ik weer moet, maak ik een afspraak. De aanvullende verzekering vergoedde deze kosten op basis van de polisvoorwaarden. De polisvoorwaarden voor de behandeling bij een andere ziektekostenverzekeraar waren beter en daarom ben ik ook overgestapt naar die andere ziektekostenverzekeraar. Na het indienen van de nota's kreeg ik de mededeling dat ik deze niet vergoed kreeg. Wat was het geval? De nieuwe ziektekostenverzekeraar had informatie ingewonnen bij de aa en deze had de ziektekostenverzekeraar medegedeeld dat ik reeds geruime tijd "onder behandeling" was.
Mijn vraag is nu of iemand weet of dat er ooit enige uitspraken gedaan zijn over het begrip "onder behandeling".
Zelf ben ik van mening dat ik niet onder behandeling ben, omdat ik nooit bij ieder bezoek een nieuwe afspraak maak en alleen als ik weer klachten heb een nieuwe afspraak maak. Misschien hoef ik na het laatste bezoek wat ik gehad heb, wel nooit meer terug te komen.
|
#2: Onder behandeling Auteur: memolen
Geplaatst: vr 10 jul 2009 19:58
Mijn advies is om deze nieuwe zorgverzekeraar te vragen wat zij precies onder 'onder behandeling' verstaan.
Mijn boerenverstand zegt: U heeft klachten, en er is een behandelaar voor die klachten waar u regelmatig naar toe gaat. Dat lijkt mij een behandeling. U bent hiermee begonnen al voordat u zich bij de nieuwe zorgverzekeraar liet verzekeren. Dus: u bent onder behandeling op het moment dat de verzekering ingaat.
|
|