Beste allen,
Een vraag waar ik zelf het antwoord niet op heb. Een kennis van mij is een supermarkt begonnen van onderneming A. Hij kwam hiertoe doordat de A reclame maakte dat zij ondernemers zochten. Nu hadden zij met diverse verklaringen van hun eigen accountants gezegd dat ze ervan overtuigd waren dat de winkel winstgevend zou zijn. Zij hebben echter de risico's helemaal niet goed ingeschat. Na drie jaar deze winkel bedrijven bleek het kansloos en is mijn kennis gestopt. Hij heeft nu echter wel een flinke schuld aan A, omdat hij van hun altijd producten heeft afgenomen en ze hem elke extra krediet hebben verschaft opdat hij niet te snel zou stoppen met de winkel. Ze hebben hem zo in leven weten te houden. Onderneming A heeft zo wel flinke winst gemaakt, omdat mijn kennis producten van hun afnam en heeft verkocht. Nu wil A graag het geld hebben dat mijn kennis nog schuldig is.
Mijn vraag: Zou mijn kennis zich niet kunnen beroepen op dwaling? Tenslotte heeft onderneming A niet de goede informatie gegeven. Tevens is A een professionele instantie, en mijn kennis een leek.
Alvast dank voor het meedenken,
Vriendelijke groet,
Menno
|