Verjaring van een openstaande rekening (incasso)
#1: Verjaring van een openstaande rekening (incasso) Auteur: FuckedUp
Geplaatst: do 07 mei 2009 10:57
Beste bezoekers,
Ik heb onlangs een brief van Interim Justitia (incasso) gekregen over een rekening uit 2001. Het bedrag is zo hoog opgebouwd, dat k niet eens weet hoe ze hieraan zijn gekomen. De vraag is of k me kan beroepen op de wet van verjaring. Het betreft een telefoonrekening, k heb zeker geen aanmaningen gehad na 2004, waardoor ik zeker weet dat ze 5 jaar niets van zich heb laten horen. Wat moet ik nu doen? Ook wil graag info waar ik terecht kan voor rechtshulp in omgeving Den Haag. Ik hoop dat jullie me de weg wijs kan maken en willen jullie alvast bedanken.
Gr,
|
#2: Auteur: Doremi
Geplaatst: do 07 mei 2009 11:23
Ik zou zeker een beroep doen op verjaring, al was het maar omdat de rechter het middel van verjaring niet ambsthalve mag toepassen (art. 3:322 BW). Het ziet er inderdaad naar uit de vordering verjaard is, maar misschien is de verjaring wel gestuit. Een briefje met mededeling dat u niet begrijpt hoe ze op het door hen gevorderde bedrag komen en dat het er niet echt meer toe doet omdat het in ieder geval gaat om een verjaarde vordering lijkt een prima investering.
|
|