Damen VS Konijnenbelt
| ||||||||||||||||||||||||
|
Nou? Damen of Konijnenbelt ? Wie wint?
Ik zeg Damen en zijn collegae. Het boek is simpel, duidelijk en compleet. Konijnenbelt is ook compleet en soms simpel, maar toch is het boek van Konijnenbelt veel minder makkelijk te lezen. Daarnaast zijn de schema’s in de boeken van Damen duidelijker en beter uitgelegd. Echter heb ik van Konijnenbelt alleen de 13de druk en dus weet ik niet hoe de 14de druk is. Tevens ben ik een liefhebber van BJU, want ze leveren boeken met een goed overzicht, zakenregister, jurisprudentieregister en literatuurlijst. Conclusie: Damen is de beste en Konijnenbelt is ook wel aardig. Al zou ik op dit moment Konijnenbelt aanschaffen in plaats van Van Damen want die is meer up to date. Misschien dat ik hem nu wel ga aanschaffen want mijn stuffie is binnen, iemand ervaring met de 14de druk? ![]() |
Poeh, ik ken Konijnenbelt niet, maar Damen is zoooooo uitgebreid en daardoor ook wel weer eens verwarrend. Ik beveel als aanvulling dus een derde aan: Goorden. |
Hmm ![]() ![]() |
Je moet het ook als aanvulling op een handboek zien. |
Ja heb hem net besteld ![]() |
Dan is dit welbesteed geld! Door Damen zag ik door de bomen het bos niet meer. Met Goorden was dat heel snel opgelost. |
Ja vaak hebben die bestuursrecht auteurs (en docenten) nogal de neiging om alles moeilijker en uitvoeriger te beschrijven dan nodig is...En ook komt er in Damen soms nog wel eens voor dat hij de uitzondering voor de algemene regel beschrijft. En dat maakt het er niet duidelijker op. ![]() ![]() ![]() |
Konijnebelt ken ik niet. Damen vond ik zeer helder, overzichtelijk en logisch opgebouwd. De uitleg was zeker niet moeilijk en niet verwarrend. En een goede verhouding met de jurisprudentie.
Michiel |
Rechtenforum.nl -> Boeken & zo
Tijden zijn in GMT + 2 uur |
|