Bedrijf achteraf kosten indienen.
#1: Bedrijf achteraf kosten indienen. Auteur: luuk91
Geplaatst: zo 05 apr 2009 15:22
Hallo,
Al een aantal jaar heb ik een eigen 'bedrijf' (Ingeschreven bij de Belastingdienst toen ik 17 was). Op dat moment heb ik ook een 'contract' getekent met een andere onderneming waar ik freelance werk voor zou doen.
Waarin de volgende zaken (waarschijnlijk) van belang zijn:
1.
Project wordt uitgevoerd binnen de 'Bedrijfsnaam' geldende standaarden [...] Indien aangegeven deadlines niet gehaald worden, vindt er vooraf afstemming en overleg plaats met opdrachtgever
2.
'Opdrachtnemer is vrij zijn werkzaamheden naar eigen inzicht in te richten en uit te voeren'
(Het contract heb ik getekent toen ik 17 jaar was, wel ingeschreven bij de belastingdienst.)
Nu is het probleem als volgt. Ik heb een product (website in dit geval) voor hen moeten programmeren. Door een te globale projectomschrijving (en door veel werk achteraf) was het onmogelijk voor mij om de deadline te halen en alle onwerkzaamheden/bugs er optijd uit te halen, hierdoor heeft het bedrijf X het verder afgemaakt.
Vervolgens is er een evaluatie geweest waarin stond waarin ik 'gefaald' heb. Hierdoor zijn we tot een gereduceerde prijs gekomen (gezamelijk, akkoord heb ik via email toegestuurd gekregen).
Nu - achteraf - zelfs na een gedeeltelijk betaling van hun kant gaan ze de 'extra kosten' op mijn rekening storten. Terwijl die kosten een stuk hoger zijn, dan wat ik ervoor gekregen heb.
Zij zijn akkoord gegaan met de gereduceerde prijs (300 euro korting) en nu achteraf gaan ze kosten opleggen wegens:
'zwaar onder maat geleverde prestaties' en omdat 'de deadline is overschreden'. Dit stond ook al in de evaluatie van hun kant weergeven en hierdoor zijn we tot de gereduceerde prijs gekomen.
Is het nu mogelijk - om achteraf - de kosten op mijn rekening te laten brengen? Ik neem aan van niet.
Graag jullie mening hierover.
Met vriendelijke groeten,
|
#2: Auteur: cia76
Geplaatst: ma 06 apr 2009 6:20
Zo maar kosten van iemand's rekening afhouden zonder dat daarover iets nader is gezegd kan niet. Als ik het zo lees lijkt het waarschijnlijk dat zij zullen stellen dat er sprake is van wanprestatie en dat de schade die hieruit voortvloeit op jou verhaald wordt. Het is dus belangrijk dat jij enkel akkoord gaat met een korting "uit coulance" en niet omdat jij instemt met hun stelling dat jij wanprestatie geleverd hebt. Het was immers, volgens jouw eerste bericht, vooral te wijten aan een te vage opdrachtomschrijving.
|
#3: Re: Bedrijf achteraf kosten indienen. Auteur: cvb
Geplaatst: ma 06 apr 2009 7:07
luuk91 schreef: | Is het nu mogelijk - om achteraf - de kosten op mijn rekening te laten brengen? | Nee, natuurlijk niet, er is gewoon een afspraak, waarin alles verrekend is.
Wellicht ten overvloede: ze behoren geen gebruik meer te maken van crediteuren-krediet en moesten je destijds meteen betalen; zou ook vasthouden aan die afspraak en niet meer met die lieden in diskussie gaan.
|
|