Mijn laptop gaat keer op keer kapot, wat nu?
#1: Mijn laptop gaat keer op keer kapot, wat nu? Auteur: Laptopkapot
Geplaatst: ma 30 mrt 2009 16:32
Op 11 juni 2007 heb ik een laptop van het merk Targa gekocht bij de Lidl voor €1199,-. Na een half jaar kreeg ik een foutmelding in beeld meet een opmerking over de gebruikersinterface is niet van toepassing. Het gevolg hiervan was dat ik bepaalde programma’s/updates niet kon downloaden/installeren. Omdat ik op dat moment mijn laptop niet kon missen heb ik hier geen melding van gemaakt. Vervolgens stopte mijn laptop er in augustus 2008 helemaal mee, het beeldscherm deed het niet meer. Vervolgens duurde het enige tijd voordat ik er achter was dat ik 36 maanden garantie had, hoe ik een back-up moest maken van de harde schijf zonder dat ik beeld had, maar in december is mijn laptop opgehaald door een postbedrijf om naar de fabriek in Duitsland verstuurd te worden. Na ongeveer 3 weken ontving ik de laptop weer met de melding dat het moederboard vervangen was. De foutmelding was helaas nog niet ongedaan gemaakt, maar ik kon weer even werken. Helaas stopte hij er na twee weken opnieuw mee. Ik heb de laptop opnieuw opgestuurd en na 2 weken retour gekregen met opnieuw een vervangen moederboard, maar de foutmelding was nog steeds niet opgelost (ondanks dat dit wel werd vermeld). Omdat ik ging verhuizen, heb ik de laptop hierna een maand niet gebruikt. Hierna heb ik hem weer twee weken, met foutmelding, gebruikt, waarna hij er opnieuw mee is gestopt.
Ik heb aan de medewerkers van Targa aangegeven dat ik het beu ben met het repareren. Ik heb een nieuwe laptop gevraagd. Dit verzoek is niet gehonoreerd omdat ze niet beschikken over een gelijksoortige laptop. Vervolgens heb ik gevraagd mijn geld terug te krijgen. Het antwoord was: Wij geven alleen de dagwaarde terug, deze zal neerkomen op een bedrag van 40% of 50% van de nieuwprijs. Hiermee ga ik niet akkoord, want ik vind dat ik absoluut geen waar voor mijn geld heb gekregen! Vervolgens werd mij verteld dat men niks met de melding kan dat mijn laptop al na een half jaar een foutmelding kreeg, want hiervan heb ik geen melding gedaan. Geen poot om op te staan dan, misschien mijn fout. Aan de andere kant vind ik Targa erg star en niet-servicegericht.
Mijn voorstel was dat ik €1000,- zou ontvangen voor deze laptop. Dit moest worden overlegd en ik zou teruggebeld worden, dit is niet gedaan. Toen ik zelf vervolgens belde, kreeg ik te horen dat men graag wilde dat ik de laptop met al het toebehoren zou opsturen zodat men bij Targa een passende oplossing kan zoeken. Ik heb aangegeven dat ik absoluut niet wil dat hij wordt gerepareerd en dat er niks aan mag worden gedaan, zonder de opties met mij te overleggen. Uiteindelijk werd dit mij afgeraden door mijn omgeving waardoor ik de zaak even stop heb gezet.
Mijn vraag is: Wat kan ik nu het beste doen en wat zijn mijn rechten, want ik weet het echt niet meer! Het liefste wil ik van deze laptop en van Targa af, maar ik wil hiervoor wel een redelijk bedrag ontvangen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten,
Wendy van den Bosse
|
#2: Auteur: WimWest
Geplaatst: di 31 mrt 2009 7:05
Consument moet met leverancier, Lidl, onderhandelen en dus niet met Targa. Lidl kan deze wet niet afwentelen op de consument.
Probeer dus nu de juiste weg te bewandelen en alle vorgaande acties uwerzijds zijn uit coulance gedaan en om de vaart er in te houden.
|
|