Kat op straat!
#1: Kat op straat! Auteur: ruud18
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 17:46
Ik heb sinds kort een katje (Balou) een lief en knuffelig beest.
Ik woon op kamerbewoning en hoorde op een gegeven moment dat huisdieren niet zijn toegestaan.
Ik heb niet eens een huurcontract ondertekend waarin staat dat een huisdier verboden is.
Vandaag melde ze als de kat binnen één uur de deur niet uit is zetten wij haar op straat. Het is helemaal geen straatkat maar echt een huismusje.
Ik heb haar dus maar door de dierenbescherming laten ophalen.
Ik zou graag willen weten of dat wel zo maar mag een katje de straat op zetten terwijl ik er niet eens voor getekend heb dat het verboden is in dit huis.
|
#2: Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 17:51
Heb je wel een huurcontract getekend?
En hoe begreep jij dan dat een katje niet is toegestaan?
|
#3: Kat op straat! Auteur: ruud18
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 18:22
Dat hebben ze mij verteld toen ze de kat tegen kwamen
|
#4: Re: Kat op straat! Auteur: serina1990
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 18:57
ruud18 schreef: | Dat hebben ze mij verteld toen ze de kat tegen kwamen | het is gewoon dom wat ze willen doen een kat op straat zetten behoort tot dieren mishandeling
|
#5: Auteur: komodo
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 19:19
Je hebt dus geen contract getekend, je hebt ook geen papier gekregen waaruit blijkt dat huisdieren niet mogen? Wie precies kwamen je eigenlijk vertellen dat je geen kat mocht hebben? Medebewoners of de huiseigenaar?
Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat ze je kat uit huis kunnen zetten, zonder jou erbij. De kat is jouw eigendom en als het verboden zou zijn ben jij degene die in overtreding is, niet de kat. Hoe lang woon je daar eigenlijk al? Is het bij een hospita, of is het zelfstandige kamerbewoning?
|
#6: Re: Kat op straat! Auteur: tikSimone
Geplaatst: zo 01 mrt 2009 19:26
ruud18 schreef: | Dat hebben ze mij verteld toen ze de kat tegen kwamen | Maar heb je geen huurcontract?
Als er niets is vastgelegd en jij het beestje alleen op je kamer zou houden (wat op zich ook zielig is), dan zou ik zeggen dat dat gewoon moet mogen, tenzij poes overlast zou veroorzaken (bijvoorbeeld de hele dag miauwen als er niemand is, maar goed, dat doen katten niet want die moeten slapen ). Wanneer een verhuurder dat niet wil, dan moet hij daarover iets in het contract of huisregels zetten.
Het punt is, dat je wel een recht kunt hebben, maar dat het een hoop toestand geeft om dat recht te halen.
Probeer of je er met een redelijk en rustig gesprek nog iets in kunt veranderen. Maak dan concrete afspraken over hoe jij dan gaat zorgen dat er geen overlast voor anderen ontstaat.
|
#7: Re: Kat op straat! Auteur: serina1990
Geplaatst: di 03 mrt 2009 22:19
tikSimone schreef: | ruud18 schreef: | Dat hebben ze mij verteld toen ze de kat tegen kwamen | Maar heb je geen huurcontract?
Als er niets is vastgelegd en jij het beestje alleen op je kamer zou houden (wat op zich ook zielig is), dan zou ik zeggen dat dat gewoon moet mogen, tenzij poes overlast zou veroorzaken (bijvoorbeeld de hele dag miauwen als er niemand is, maar goed, dat doen katten niet want die moeten slapen ). Wanneer een verhuurder dat niet wil, dan moet hij daarover iets in het contract of huisregels zetten.
Het punt is, dat je wel een recht kunt hebben, maar dat het een hoop toestand geeft om dat recht te halen.
Probeer of je er met een redelijk en rustig gesprek nog iets in kunt veranderen. Maak dan concrete afspraken over hoe jij dan gaat zorgen dat er geen overlast voor anderen ontstaat. |
en dat gat dus niet lukken een goed gesprek zit er niet in
ik woon op de zelfde plek als hem en weet ook van het katje af het is een schatigge beestje en heeft geen kwaad in zin
het is een huis katje dus ja die laat je niet aan ze'n lot over op straat
|
|