Bart schreef: | Bij Canal+ maakte het alleen niet uit bij welke kabelmaatschappij je zat. Het zou vergelijkbaar zijn geweest wanneer zij het voetbal alleen uitgezonden zouden hebben via CanalDigitaal (de satelliet-afdeling van die club).
Verder is het verhaal van bandbreedte garanderen wel waar, maar waarom zou Versatel dat moeten garanderen?
|
Ze hoeven het niet te garanderen, maar het is wel zo dat wanneer een klant over een brakke verbinding naar die onzin zit te kijken, Versatel aangekeken wordt op de kwaliteit van de uitzending.
Quote: |
Als zij het aanbieden dan is het toch de verantwoordelijkheid van de klant om een ADSL- of kabelabonnement te nemen dat daar goed genoeg voor is? |
Zo'n abonnement bestaat niet Allereerst is ADSL voor de particuliere markt zwaar overbooked (tussen de 1:25 en 1:50 op basis van 2 Mbps downstream) en ten tweede is er geen enkele provider die peering QoS aanbiedt, terwijl dat toch echt noodzakelijk is om op grote schaal effecient dit soort uitzendingen aan te kunnen bieden. Effectief betekent dit dat alleen mensen met een gegarandeerde bandbreedte kans maken op goed beeld van zo'n uitzending en dat de rest loopt te schelden op Versatel.
|