Kleding niet kunnen ruilen
#1: Kleding niet kunnen ruilen Auteur: nwilke
Geplaatst: wo 18 feb 2009 14:24
Ik heb vorige week bij boardlords.nl 2 sweaters gekocht voor 140 euro.
Vond ze opzich best mooi, maar ze waren net te groot. Dit heb ik wel vaker omdat ik net tussen maat L en M inzit en dit vaak per merk verschilt. Ik heb toen een mailtje gestuurd met de vraag of ik ze kon ruilen voor twee iets kleinere maten. Er van uitgaande dat dit gewoon kan, is mijn ervaring ieder geval bij alle andere internet winkels.
Tot mijn verbazing krijg ik twee dagen later een mailtje terug met:
Dat is helaas niet mogelijk.Producten in de opruiming kunnen niet geruild worden Met vriendelijke groet, [medewerker] Boardlords.nl
Hierna stuurde ik nog een mailtje of die dit echt meende want 140 euro is toch een hoop geld voor mij en het ruilen van een product moet toch wel mogelijk zijn hierop weer het volgende antwoord:
Sorry, maar dat zijn nu eenmaal de regels, dat is trouwens overal zo.
Producten in de opruiming kunnen niet geruild worden. Neem aan dat je weet welke maat je hebt.
Helaas.Groet, [medewerker].
Aangezien ik niet zo thuis ben in deze regels en ik nadat ik de algemene voorwaarden heb doorgelezen het voor mij nog steeds niet echt duidelijk is waar dit dan staat had ik de vraag of jullie mij misschien kunnen helpen? Voel me namelijk redelijk opgelicht en zou het liefst me geld gewoon terug krijgen.
Alvast heel erg bedankt.
Moderatie: Bericht geanonimiseerd.
|
#2: Auteur: bona fides
Geplaatst: wo 18 feb 2009 14:39
Het gaat om een internetwinkel, dus je kunt binnen 7 dagen de koop ontbinden. Dat het om een product in de opruiming gaat is daarvoor irrelevant.
|
#3: Auteur: nwilke
Geplaatst: wo 18 feb 2009 14:53
Okej dat zou heel fijn zijn.
Maar even dus precies mijn bestelling:
ik heb hem 30 janauri besteld
3 februari kreeg ik bericht dat het werd verwerkt
10 februari kreeg ik bericht dat die werd vestuurd en ik kreeg hem vervolgens 12 februari binnen.
Daarna heb ik 16 februari gereageerd dat ik hem graag zou willen ruilen en daar kreeg ik dus een negatief bericht op.
Dit valt dus nog in de 7 dagen regeling?
|
#4: Auteur: bona fides
Geplaatst: wo 18 feb 2009 15:22
Ja, 7 werkdagen vanaf de aflevering, en die was 12 februari.
Het lijkt me goed om een mail te sturen waarin je schrijft dat je de koop ontbindt met een beroep op de wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen bij koop op afstand.
|
#5: Auteur: nwilke
Geplaatst: wo 18 feb 2009 15:43
okej
Heel erg bedankt voor de hulp, zal laten weten hoe het afloopt
|
#6: Auteur: nwilke
Geplaatst: za 21 feb 2009 14:22
en ineens kon het wel
Sorry, maar ik was niet goed op de hoogte.(aanbiedingen kunnen niet geruild worden in de winkel).
En daar is mijn baas niet zo blij mee, hij zegt dat je ze gewoon kunt ruilen voor een andere maat.
Welke maat moet je hebben ? Maatje M ?
|
#7: Auteur: tikSimone
Geplaatst: za 21 feb 2009 19:13
|