Moet de steunvordering in het rekest vermeld staan?
#1: Moet de steunvordering in het rekest vermeld staan? Auteur: Ruben van den Oord
Geplaatst: zo 11 jan 2009 21:10
Ik zie nog wel eens wat faillissementsrekesten voorbij komen. Maar bij sommigen staat de steunvordering meteen vermeldt, bij andere staat deze niet vermeldt. Nu hoeft de pluraliteit van schuldeisers maar summierlijk aangetoond te worden, maar wanneer moet de verzoeker nu eigenlijk met die steunvordering op de proppen komen? Het lijkt mij toch wel van belang te weten welke vordering dat is, voor hetzelfde geld is daar een betalingsregeling voor getroffen..
|
#2: Auteur: StevenK
Geplaatst: zo 11 jan 2009 21:20
Nee; dat is onderdeel van 'spel': de steunvordering hoeft alleen aannemelijk gemaakt te worden op de zitting.
|
#3: Auteur: lawyer
Geplaatst: ma 12 jan 2009 14:42
Mijn eerdere antwoord van gelijke strekking werd verwijderd, maar toch wilde ik het gezegd hebben, dus plaats ik 't lekker nog een keer
De meeste rechters nemen ambtshalve aan dat er sprake is van pluraliteit, indien blijkt dat de gerekwestreerde (de "would-be-failliet") deugdelijk is opgeroepen maar desondanks niet ter zitting verschijnt. Stel dat er dus maar één vordering zou zijn, dan is het dus verstandig altijd ter zitting te verschijnen en zulks te melden.
|
|