Dubbelstudie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Dubbelstudie Auteur: mrjln BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2004 13:03
    —
Zijn er meer mensen die een dubbele studie doen (zoals in nijmegen recht &management)?

#2:  Auteur: Kafka BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2004 20:34
    —
Wat bedoel je met dubbelstudie?
Twee studies tegelijk?
Want dat doen er wel meer geloof ik.
Ik ken ook een medestudente die Fiscale Economie 4e jaars is en Fiscaal recht 2e/3e jaars is.

#3:  Auteur: Jerry BerichtGeplaatst: vr 12 mrt 2004 20:58
    —
Hier nog zo'n hopeloos geval. Ik volg zowel Economie als Nederlands Recht Think

#4:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: za 13 mrt 2004 14:33
    —
@ Jerry:
er zijn er best wel veel die dat doen volgens mij. Is denk ik wel een goede combi, alleen ik kan me voorstellen dat het wel pittig is en dus wat langer duurt om af te ronden. Maar ja, so what?

Zelf heb ik overwogen om filosofie erbij te doen. Blij dat ik daar niet direct mee ben begonnen, want het eerste jaar is moeilijk genoeg zo! Shocked Maar wat niet is kan nog komen! Smile

#5:  Auteur: mrjln BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2004 16:11
    —
ja dubbelstudie of dubbele studie dat is geloof ik weer iets heel anders!! t is in ieder geval zo ingeroosterd dat je een aantal vrijstellingen hebt, dus ik denk dat je t anders kan zien dan een dubbele studie. Maar t is eigenlijk nederlands recht volledig (op een paar vakken na) en dan verder de helft van bedrijfswetenschappen (daar heb je heel veel vrijstellingen). maar t is allebei wel interessant, ware het niet dat het zo ongelooflijk veel tijd kost, kei veel colleges. maar ja, dat schijnt er allemaal bij te horen!!!

#6:  Auteur: Jerry BerichtGeplaatst: zo 14 mrt 2004 18:13
    —
@ Mtewes;

Als ik het goed begrepen heb, zijn er op dit moment zo'n 400 studenten op de EUR die zowel economie als rechten volgen.

Men beweert dat het een ideale combi is, maar ik moet zeggen dat ik nog weinig raaklijnen zie. Misschien dat het in latere stadia duidelijker wordt. Ook voel ik met niet echt een rechten-student, omdat het programma van de dubbelstudie zich in de eerste jaren vooral richt op economie en pas later op recht.

Maarre, je wilde graag filosofie doen, waarom volg je er niet gewoon enkele vakken van? Kan je als je er niet verder mee wil altijd nog gebruiken als keuze-vakken! Cool

#7:  Auteur: nabila BerichtGeplaatst: wo 26 jan 2005 18:04
    —
ik denk eraan om rechten en politicologie te combineren zit nu in men 1e jaar nederlands recht, maar k twijfel nog!! Can anybody give me some advice????

Thnxxx

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl