Rechtsgeldig contract of niet???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Rechtsgeldig contract of niet??? Auteur: Shaila BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 17:30
    —
Hallo mensen,

Ik had een vraag.

Ik werk 1,5 jaar bij dezelfde instelling en kreeg pas te horen dat ze me geen vaste aanstelling wilde geven.
Ik heb 3x een half jaar contract gehad, dan zijn ze toch verplicht om mij voor vast aan te nemen?
Ze wilde dus het volgende doen, ik moest mijn laatste half jaar contract inleveren en kreeg daarvoor in de plaats een jaarcontract zodat ze me nog een half jaartje konden uitproberen (en me dan alsnog op straat konden gooien) ik heb dit dus gedaan maar volgens mij mag het niet toch?

Ik hoor graag wat jullie meningen zijn...

#2: Re: Rechtsgeldig contract of niet??? Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 18:18
    —
Shaila schreef:
Ik werk 1,5 jaar bij dezelfde instelling en kreeg pas te horen dat ze me geen vaste aanstelling wilde geven.
Ik heb 3x een half jaar contract gehad, dan zijn ze toch verplicht om mij voor vast aan te nemen?

Na 3 tijdelijke contracten volgt of geen contract, of een vast contract.

Quote:
Ze wilde dus het volgende doen, ik moest mijn laatste half jaar contract inleveren en kreeg daarvoor in de plaats een jaarcontract zodat ze me nog een half jaartje konden uitproberen (en me dan alsnog op straat konden gooien) ik heb dit dus gedaan maar volgens mij mag het niet toch?

Interessant. Je hebt nu dus een vast contract. Je moet alleen wel kunnen bewijzen dat je een derde contract voor een half jaar hebt gehad. Ik neem aan dat je van het oude contract een kopie hebt gemaakt.

#3:  Auteur: Shaila BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 19:38
    —
Ja zo slim was ik nog wel haha, daar heb ik inderdaad een kopietje van gemaakt.

#4:  Auteur: Dvanes BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 18:18
    —
Het zou ook kunnen dat je nu akkoord bent gegaan met een tussentijdse wijziging van je halfjaarcontract naar een jaarcontract.

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 0:05
    —
Dvanes schreef:
Het zou ook kunnen dat je nu akkoord bent gegaan met een tussentijdse wijziging van je halfjaarcontract naar een jaarcontract.

Daar komt het wel op neer, maar het zou me verbazen als zo'n tussentijdse wijziging niet moet worden uitgelegd als een nieuw contract. Anders zou dit een eenvoudige manier zijn om onder de dwingend wettelijke regeling uit te komen.

#6:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 0:24
    —
Het is in jouw voordeel om met een 4e tijdelijk contract in te stemmen. Altijd doen. Dat het 4e contract een vast contract is vinden zij pas uit als het afloopt. Smile

Het is, als ik me niet vergis, maximaal 3 tijdelijke contracten en maximaal 2 jaar tijdelijk in dienst.

#7:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 2:12
    —
Maximaal 3 jaar, zie art. 7:668a BW.

Shaila moet trouwens nog wel controleren of een eventuele van toepassing zijnde CAO van deze regels afwijkt.

#8:  Auteur: Shaila BerichtGeplaatst: zo 05 okt 2008 9:35
    —
Nope het CAO wat ik kreeg toen ik daar ging werken bestaat uit 1 simpel A4-tje en daar staat niks in over contracten in een andere vorm...

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl