onterecht factuur zonder opdrachtverstrekking
#1: onterecht factuur zonder opdrachtverstrekking Auteur: jonker
Geplaatst: di 30 sep 2008 11:01
Beste lezer,
Het zit als volgt:
Ik ben bezig met het restaureren van een auto. Ik heb hiervoor een persoon die voor mij de auto zou gaan spuiten. Deze persoon heeft een ex-collega gevraagd of mijn auto bij hem op de zaak met gebruik van de aldaar aanwezige faciliteiten gespoten mocht worden omdat hij zelf niet over al het gereedschap beschikt. Dit is goed bevonden onder de voorwaarde dat ik mijn persoon en niet de oud-collega hiervoor voor het bijbehorende uurloon zou betalen. Materiaal zou ik wel aan het bedrijf betalen en dit is ook netjes gebeurd. Nu kom ik terug van vakantie en is ineens zonder overleg mijn auto gespoten door de oud-collega en ligt er een factuur bij mij voor het werkloon van deze man. Deze factuur valt vele malen hoger uit dan wanneer de andere persoon zoals afgesproken de werkzaamheden zou hebben uitgevoerd. Dit alles is zonder enig overleg gebeurd terwijl ik op vakantie was.
Wat kan ik hier tegen doen?
Mvg en alvast dank, Ivo Jonker
|
#2: Auteur: Martijn
Geplaatst: di 30 sep 2008 13:08
Is er iets vastgelegd in de vorm van een schriftelijke overeenkomst waar prijzen e.d. in zijn afgesproken?
|
#3: Auteur: jonker
Geplaatst: di 30 sep 2008 13:22
Er is enkel een uurloon afgesproken met de persoon die het werk zou gaan doen, dat heb ik wel op papier staan. Hij heeft zijn uren opgeschreven met bijbehorend loon.
Van die andere persoon weet ik niet eens wat zijn uurloon was en dat was ook niet aan de orde omdat hij niet aan de auto zou werken.
|
|