internet bestelling, wel betaald, niets ontvangen....
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: internet bestelling, wel betaald, niets ontvangen.... Auteur: ellenlampe2008 BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 13:15
    —
Hallo,

6 weken geleden (9-7-2008) heb ik een bestellinggedaan via internet. In diezelfde week heb ik het pakketje met de post in een dikke eneloope A4 ontvangen. Echter het was de foutieve bestelling. Na een e-mail aan de organisatie over het omruilen naar eht goede product, bleek dit geen rpobleem te zijn en ik heb het pakketje geretourneerd. Ik had de bestelling van te voren al betaald.

Nu 5,5 week verder heb ik nog steeds niets ontvangen.

Na 4 weken heb ik gemaild om te melden dat ik nog geen post had ontvangen.
Ik kreeg als reactie terug dat het pakket meteen na retour ontvangst naar mij is terug verzonden. Ze zouden gaan uitzoeken waar het is misgelopen.
Na een week heb ik gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden omdat ik nogsteeds niets vernomen heb. Ondertussen al in de hele straat gaan vragen of er een apkketje was aangekomen. Helaas had niemand iets ontvangen.
Ik kreeg weer een e-mail van de organisatie dat het erg druk was geweest en dat ze na het weekend ging uitzoeken.
Nu, inmiddels weer bijna een week verder, heb ik gebeld, maar ik kreeg er niemand maan dus maar weer gemaild of ze al meer weten waar mijn bestelling is.
Ik kreeg een mail terug dat ze begrepen dat ik ongerust was,maar dat ze toch echt het pakketje hadden verstuurd. Ze zou me later die dag bellen, maar tot op heden geen telefoontje ontvangen...
Wat nu? Ik wil mijn bestelling, waarvoor ik heb betaald. Moet ik nu werkelijk zelf gaan zoekn waar mijn bestelling is of moet de organisatie mij zo snel mogelijk de bestellign verzenden en het zelf maar uitzoeken met de post?
Ze hebben het niet aangetekend verzonden, maar gewoon in een Enveloppe (het betreft namenlijk een stukje kant ter groote van een bovenlichaam) met postzegel.
Wie weet raad, waar heb ik recht op? Of welke stappen moet ik nu ondernemen?
m.v.g. Ellen Lampe

#2:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 9:35
    —
De verzending is voor risico van de verkoper totdat je het product hebt ontvangen. Als zij beweren dat je het hebt ontvangen hebben moeten ze dit kunnen aantonen. Je kunt dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen. Nadat ze jou hebben geholpen mogen zij dit verder uit zoeken.

Als het probleem met de verzending de verkoper kan worden aangerekend is deze nu (30 dagen later) in verzuim, mits daar niets anders over is afgesproken. Dat houd in dat je schade vergoeding zou kunnen eisen. Bijvoorbeeld voor extra telefoontjes of brieven die je moet versturen.

Je zou ze een ingebrekenstelling kunnen sturen. Met een ingebrekenstelling geef je het bedrijf een laatste kans en noem je een termijn om het product uiterlijk op een bepaalde datum aan je afgeleverd te hebben. Twee weken lijkt me redelijk. Dat is in dit geval waarschijnlijk niet strik gezien niet nodig om ze in verzuim te krijgen, maar het geef je wel zekerheid dat ze echt in verzuim zijn en hun misschien een stimulans om het nog maar een keer op te sturen. Anders moet je naar de rechter (kort geding).

#3:  Auteur: Tilda BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 4:55
    —
Hoi Ellen,

Ik sluit me volledig aan bij Alfatrion. Misschien is dit voor jou nogal juridische taal. Als ik jou was zou ik het volgende doen. Stuur en brief naar het bedrijf en begin met:

Betreft: ingebrekestelling levering van (wat je besteld had)
Uiterste termijn: (datum vandaag plus 2 weken)

Leg de situatie nog even helemaal in het kort uit.
Leg in de brief uit dat je het bestelde nog steeds niet hebt ontvangen. Dat je hen in gebreke stelt en het produkt binnen 2 weken na dagtekening alsnog verwacht te ontvangen.
En eindig met iets van: Wanneer u hieraan niet kunt of wilt voldoen ben ik helaas genoodzaakt alle hieruit voortvloeiende kosten te uwer laste te brengen.
En natuurlijk 'met vriendelijke groet', altijd beleefd blijven. Smile

En dan even twee weken wachten. Lukt het dan nog niet laat het hier even weten. Hou ook in gedachte dat zij moeten bewijzen dat het geleverd is, jij hoeft niet te bewijzen dat het wel geleverd is. Maar dat zou ik nu in die brief nog niet noemen, dat is gewoon handig om te weten.

Een brief aantekenen kost ook weer geld, je kunt hem gewoon versturen per brief, even dezelfde tekst via hun e-mail adres of website. En misschien hebben ze ook nog een gratis antwoordnummer. (zie http://www.antwoordnummer.nl/index.php) Dan heb je de brief een paar keer verstuurd en daar moet er altijd eentje van aankomen. Scheelt je weer 6,50 voor een aangetekende brief.

Succes! Tilda

#4:  Auteur: ellenlampe2008 BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 8:24
    —
Hallo allemaal,

Super bedankt voor jullie reactie Very Happy

Ik heb net de brief verstuurd. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Ellen

#5:  Auteur: ellenlampe2008 BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 8:30
    —
o... nog een vraag:

Als er op de site bij de algemene voorwaarden staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor verlies of schade ontstaan tijdens het transport. ***** verplicht zich tot het deugdelijk verpakken van de producten opdat de kans op schade tot een minimum wordt beperkt. De gemelde leverdata zijn streefdata en kunnen derhalve nimmer leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

Geld ook dan het bovenstaande?

#6:  Auteur: ellenlampe2008 BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 13:45
    —
Hallo,

Heb dindsdag berrichtgekregen dat het klantenonderzoek bij TNT is opgestart en ze hebben mijn bestelling nog een keer besteld.
Dat duurt dan wel zo'n 10 dagen, maar goed, dan heb ik hem i.g.g.

groetjes

#7:  Auteur: Alfatrion BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 20:26
    —
ellenlampe2008 schreef:
Als er op de site bij de algemene voorwaarden staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor verlies of schade ontstaan tijdens het transport. ***** verplicht zich tot het deugdelijk verpakken van de producten opdat de kans op schade tot een minimum wordt beperkt. De gemelde leverdata zijn streefdata en kunnen derhalve nimmer leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

Geld ook dan het bovenstaande?

Voor een bedrijf hangt dat af van de vraag of dit een onredelijk bezwarend is voor het bedrijf. Voor consumenten zeker, want die kunnen zich beroepen op dwingend recht dat bepaald dat dit niet mag. (7:11 jo 7:6 BW)

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl