dreigement voor 1 augustus oude werkgever mbt leaseauto
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: dreigement voor 1 augustus oude werkgever mbt leaseauto Auteur: vischp BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 18:55
    —
beste lezer. Ik heb mijn arbeidsovereenkomst opgezegd en zal per 1 september bij een concullega gaan werken. Volgens mij arbeids- en leaseovereenkomst heeft mijn oude werkgever het recht om mijn leaseauto per direct in te vorderen als ik bijvoorbeeld op non-actief word gezet. Dit laatste is het geval. Nadat ik aangaf dat ik bij een concullega zou gaan werken, ben ik per direct op non-actief gezet. Tot zover geen problemen en of moeilijkheden.

Echter dwingt mijn 'oude' werkgever mij nu om voor 1 augustus een keuze te maken of ik de leaseauto meeneem naar mijn nieuwe werkgever óf dat ik een afkoopsom betaal (extreem hoog bedrag). Als ik voor 1 augustus geen keuze maak, dan zal hij deze afkoopsom met mij gaan verrekenen geeft hij aan.

Mijn vraag aan jullie is óf mijn oude werkgever mij kan dwingen om tijdens mijn arbeidsovereekomst (eindigend per 1 september) nu al een keuze te maken of ik de leaseauto meeneem. Daarnaast dreigt hij met een verrekening als ik geen keuze maak. Ik ben van mening dat hij dat wettelijk niet kan én mag. Mijn vraag is of dit wellicht juridisch te onderbouwen is.

Alvast bedankt voor jullie reactie
mvg
Paul Visch

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 20:21
    —
Wat staat er allemaal in uw contract?

#3:  Auteur: vischp BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 20:55
    —
In mijn contract is opgenomen dat de werkgever het recht heeft om de auto in te vorderen, mist ik op non-actief wordt gezet. Daarnaast kan er een afkoopsom worden opgesteld, mocht ik besluiten de auto niet mee te nemen. Verder staan er geen andere punten in de arbeids- en leaseovereekomst mbt dit onderwerp. Er wordt nergens iets genoemd over deadlines mbt overname auto, tenminste niet over deadlines tijdens mijn dienstverband met de werkgever. uiteraard moet ik wel voor einde overeenkomst mijn keuze gemaakt hebben. Is dit voldoende informatie?

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 7:07
    —
vischp schreef:
Is dit voldoende informatie?

Nee, want het is uw interpretatie van wat er staat Wink

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl