meerdere deskundigenoordelen UWV?
#1: meerdere deskundigenoordelen UWV? Auteur: Knorps
Geplaatst: vr 04 jul 2008 9:20
Ik heb een vraag met betrekking tot langdurige ziekte en hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. Is het mogelijk om meerdere malen een deskundigenoordeel van het UWV aan te vragen? Het lijkt mij logisch dat er telkens als er een oordeel van de bedrijfsarts is, er een nieuw deskundigenoordeel kan worden gevraagd, maar in de jurisprudentie kan ik daar geen voorbeelden van vinden. Vind ik een beetje raar..
Wel las ik in de literatuur dat het oordeel geen beschikking is in de zin van de Awb en dat bezwaar niet mogelijk is. Sluit dit het aanvragen van een nieuw oordeel dan ook uit?
Bij voorbaat dank voor reacties!
|
#2: Re: meerdere deskundigenoordelen UWV? Auteur: bona fides
Geplaatst: vr 04 jul 2008 11:24
| Knorps schreef: | | Wel las ik in de literatuur dat het oordeel geen beschikking is in de zin van de Awb en dat bezwaar niet mogelijk is. Sluit dit het aanvragen van een nieuw oordeel dan ook uit? |
Ik neem aan dat je bedoelt te schrijven dat een beslissing op de aanvraag van een deskundigenoordeel geen beschikking is in de zin van de Awb.
Dat lijkt mij juist. Maar een negatieve beslissing kan wel worden aangevochten in een beroep tegen de uiteindelijke beschikking over bijv. de hoogte van de uitkering. Als de rechter vindt dat het UWV de aanvraag van een nieuw oordeel wél had moeten toewijzen, zal dat normaal gesproken leiden tot een vernietiging van de beschikking wegens schending van art. 3:2 Awb.
Wanneer precies een nieuw deskundigenoordeel kan worden aangevraagd weet ik niet.
|
#3: Auteur: watnu?
Geplaatst: vr 04 jul 2008 13:25
|
Volgens mij kun je alleen dan opnieuw een DO aanvragen wanneer er nieuwe feiten zijn.
|
#4: Auteur: Knorps
Geplaatst: ma 07 jul 2008 11:02
|
Dank jullie wel, ik ben er inmiddels uit!
|
#5: Auteur: gixxie
Geplaatst: vr 18 jul 2008 0:28
Je bent er uit,maar ik vraag me nog af of ik meerdere
keren kan aanvragen
|
#6: Auteur: Marco Knol
Geplaatst: vr 18 jul 2008 2:57
Zoals eerder gezegd, alleen als er nieuwe feiten zijn. En met nieuwe feiten wordt bedoeld nieuwe medishe feiten danwel een ander aanbod voor aangepast werk e.d.
Of tenminste 3 maanden nadat een vorig DO is afgegeven c.q aangevraagd. \
Maar niet per definitie na ieder oordeel van de bedrijfsarts. Als de bedrijfsarts iedere twee weken vind dat jij kan werken kun jij niet iedere twee weken een DO aanvragen.
|
|