Vragen inzake Productaansprakelijkheid
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Vragen inzake Productaansprakelijkheid Auteur: domo BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2008 10:06
    —
Hallo Allemaal,

ik ben voor mijn studie opzoek naar de Engelse versies van de geïmplementeerde Richtlijn Productaansprakelijkheid van de landen Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie.
Dus ik ben op zoek naar de nationale wetgeving in die landen, zoals in Nederland Boek 6 BW, art 185 e.v.

Alle jurisprudentie mbt dit onderwerp, zowel nationaal als Europees is natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2008 1:35
    —
Over de Engelse omzetting (van het 'state of the art'-verweer) heeft het HvJ EG zich uitgesproken, zie HvJ EG 29 mei 1997, C-300/95, NJ 1998, 552 (Commissie/VK).

Quote:
Het Verenigd Koninkrijk heeft aan de richtlijn uitvoering gegeven door middel van Part I van de Consumer Protection Act 1987 (hierna: "wet"), die op 1 maart 1988 in werking is getreden.

Consumer Protection Act 1987
ENACTED by the Queen's most Excellent Majesty, by and with the advice and consent of the Lords Spiritual and Temporal, and Commons, in this present Parliament assembled, and by the authority of the same. Cool

De huidige geconsolideerde versie (op een update in 2008 na, als ik het goed begrijp) lijkt hier te staan.

Guide to the Consumer Protection Act 1987

edit: grom, je zoekt de Engelstalige versies van andere landen... Sad Of die bestaan is zeer de vraag.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl