Wetteksten in het Engels?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Wetteksten in het Engels? Auteur: Addict BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 13:00
    —
Hallo,

Ik had even een vraagje, ik zoek de teksten van de artikelen in het wetboek van strafvordering in het Engels, iemand die weet waar ik dat kan vinden?

Alvast bedankt.

#2:  Auteur: JetKroket BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 15:23
    —
Is de Nederlandse wetgeving ook in het Engels beschikbaar?
De Nederlandse overheid publiceert de wet- en regelgeving alleen in het Nederlands. Een Engelstalige versie is daarom slechts incidenteel beschikbaar

Misschien weet Plussus meer Question

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 15:28
    —
De vraag gaat er inderdaad vanuit dat een Engelstalige versie bestaat, en dat lijkt me allerminst zeker. Ik vind zo snel niets, maar dat zegt ook niet veel.

#4:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 18:16
    —
Misschien een beetje muggezifterig, maar volgens mij is er hooguit een vertaling in het Engels beschikbaar (als die er al is). In geen geval zal een Engelstalige tekst een authentieke versie van Nederlandse wetgeving zijn.

#5:  Auteur: Addict BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 20:05
    —
Duch schreef:
Misschien een beetje muggezifterig, maar volgens mij is er hooguit een vertaling in het Engels beschikbaar (als die er al is). In geen geval zal een Engelstalige tekst een authentieke versie van Nederlandse wetgeving zijn.

Inderdaad een beetje muggezifterig. Lijkt me duidelijk dat ik een Engelse vertaling zoek toch? Maargoed, was al bang dat het niet bestond of niet te vinden was, dan maak ik er zelf wel wat van, bedankt in ieder geval degenen die gezocht hebben.

#6:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 21:49
    —
Welke passage zoek je in het Engels?
Misschien dat ik je wel kan helpen aan een of meer vertalingen van (speciale) bepalingen uit de Wet BOB, Wet Computer Criminaliteit 1993, en Wet Computer Criminaliteit II (2006).

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl