Bepalen van schade
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Bepalen van schade Auteur: Theo12 BerichtGeplaatst: do 20 mrt 2008 21:19
    —
Stel dat persoon A bij een radioprogramma een kaartje wint voor een exclusief concert (100 man) van de Rolling Stones. Door een bewuste actie van persoon B kan A dit concert niet bijwonen.

Hoe bepaal je de geleden schade? Het kaartje kostte namelijk niets. Is daar een rekenformule of jurisprudentie voor?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 20 mrt 2008 22:35
    —
Het kaartje is dan wel gewonnen, maar natuurlijk wel wat waard. Als het kaartje vrij verhandelbaar zou zijn, heeft het gewoon een economische waarde (zeg maar de e-bay-waarde) en zou je de schade daarop kunnen begroten. In dit geval is het kaartje vermoedelijk niet verhandelbaar. Dan kun je op zich nog steeds naar de waarde kijken die het kaartje theoretisch zou hebben gehad als het vrij verhandelbaar zou zijn geweest, maar ik vraag me af of je de waarde daarop zou mogen begroten. Je kunt ook kijken naar hoeveel het kaartje voor deze persoon waard was, maar dan wordt het weel heel subjectief.

Ik zou denk ik uitgaan van de "waarde" van het door de Rolling Stones gegeven optreden. Hoeveel kost een kaartje voor de Rolling Stones gewoonlijk (in de verkoop, niet op de zwarte markt)? Verhoog met een bepaald percentage wegens het exclusieve karakter van dit concert.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl