kort geding tijdens bodemprocedure ?
#1: kort geding tijdens bodemprocedure ? Auteur: ronvanbergen
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 13:32
Hallo,
Ik heb gelukkig een advocaat gevonden die voor mij mijn belangen gaat behartigen! Zit alleen met een vraag waar ik niet uitkom en wat ik ook niet begrijp.
Mijn advocaat wil in een bodemprocedure nakoming eisen van de verdeling van een onverdeelde boedel. Tevens gaat hij dan een schadevergoeding eisen.
Echter hij verteld mij dat zodra de bodem aanhangig is gemaakt hij tevens in een kort geding de verdeling reeds wil opeisen. We hebben absoluut voldoende gronden voor een spoedeisend belang, daar is geen discussie over.
Dus in de bodem vraagt hij voor de verdeling maar daarna ook nog eens in een kort geding. Hij verteld mij dat we dan sterker staan omdat er ook reeds een bodem loopt met hetzelfde vraagstuk.
Ik ben alleen bang dat de tegenpartij zich tijdens het KG op het standpunt zal stellen dat er reeds een bodem loopt.
Denk ik verkeerd? Of is dit taktisch best wel slim ?
groet
|
#2: Re: kort geding tijdens bodemprocedure ? Auteur: StevenK
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 14:49
ronvanbergen schreef: | Ik ben alleen bang dat de tegenpartij zich tijdens het KG op het standpunt zal stellen dat er reeds een bodem loopt.
Denk ik verkeerd? Of is dit taktisch best wel slim ?
groet |
Het is mogelijk om op grond van Rv 223 een voorlopige voorziening te vragen in het kader van de bodemprocedure. Ik vermoed dat uw advocaat hierop doelt en daartegen al geen verweer kunnen baten dat er reeds een bodemprocedure aanhangig is.
|
#3: Auteur: ronvanbergen
Geplaatst: zo 16 mrt 2008 21:28
Ik dacht juist dat ivm het spoedeisende belang wat ik zeker heb om eerst in KG nakoming te vragen. Bij een eventuele afwijzing, maar ook bij een toekenning moet je toch nog een bodem in.
Vraag blijft waarom eerst een bodem aanhangig maken en tijdens die bodem pas in KG gaan?
|
|