Rechten ontlenen aan "oud" contract
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Rechten ontlenen aan "oud" contract Auteur: B.Gomez BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 23:09
    —
Hopelijk kan iemand mij info geven over contractrecht?

Klopt het dat als een contract eenzijdig ontbonden is, aan dat contract geen rechten meer ontleend kunnen worden? Ook als de de andere partij zijn verplichtingen van dat reeds ontbonden contract niet is nagekomen?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 23:25
    —
Als een contract rechtsgeldig ontbonden is, bestaat het niet meer en kun je er geen rechten meer aan ontlenen. Door de ontbinding ontstaan wederzijdse verbintenissen tot ongedaanmaking van geleverde prestaties.

Of in het geval waar jij aan denkt rechtsgeldig is ontbonden is een andere vraag die niet kan worden beantwoord op basis van de gegevens.

#3:  Auteur: B.Gomez BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2008 23:51
    —
bona fides schreef:
Als een contract rechtsgeldig ontbonden is, bestaat het niet meer en kun je er geen rechten meer aan ontlenen. Door de ontbinding ontstaan wederzijdse verbintenissen tot ongedaanmaking van geleverde prestaties.

Of in het geval waar jij aan denkt rechtsgeldig is ontbonden is een andere vraag die niet kan worden beantwoord op basis van de gegevens.

Ik had een contract bij en sportschool waarbij een opzegtermijn is betaald bij aanvang, bij beeindiging is deze opzegtermijn niet met mij verrekend zoals in het contract overeengekomen. M.i. is de sportschool zijn verplichting niet nagekomen door de opzegtermijn met mij te verrekenen. Er is een nieuw contract getekend, deze is door mij opgezegd. Bij het voldoen van de laatste termijn van deze overeenkomst is de opzegtermijn van het eerste contract niet verrekend. De sportschool bewerd dat ik geen rechten kan ontlenen aan het reeds ontbonden contract. Echter heb ik nooit schriftelijke bevestiging ontvangen van het ontbonden contract.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 0:02
    —
Opzegging is wat anders dan ontbinding. Maar deze discussie hoort volgens mij in je oude draad.

Om het even simpel te houden: door een nieuw contract te tekenen zeg je niet "laat maar zitten" tegen de borg die je op basis van het oude contract nog moet terugkrijgen. Daar heb je dus gewoon nog recht op.

#5:  Auteur: B.Gomez BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2008 0:54
    —
bona fides schreef:
Opzegging is wat anders dan ontbinding. Maar deze discussie hoort volgens mij in je oude draad.

Om het even simpel te houden: door een nieuw contract te tekenen zeg je niet "laat maar zitten" tegen de borg die je op basis van het oude contract nog moet terugkrijgen. Daar heb je dus gewoon nog recht op.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl