Werkgever wijzigt tussentijds personeelsreglement?!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Werkgever wijzigt tussentijds personeelsreglement?! Auteur: Borke BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 11:06
    —
Onze directeur heeft per 1.7.2007 zonder overleg of bericht naar het personeel het personeelsreglement aangepast.
Wijziging voor de parttime collega's: geen ATV dagen meer.
Wijziging voor mijzelf: geen lease auto meer, daar ik geen 20.000 zakelijke kilometers per jaar rijd (oude regeling ging tot 10.000 en ik rijd totaal iets van 16.000 km per jaar incl. prive).

Overigens hebben alle parttimers gewoon ATV dagen gekregen per 1 januari 2008 en heb ikzelf per 1.11.2007 een nieuwe lease auto gekregen, dus vooralsnog lijkt er niets mee gedaan te worden.

Voorin het reglement staat "Werknemers worden geacht kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en daarmee akkoord te gaan". Niemand heeft echter iets getekend en er is nooit over gesproken.

Misschien is het allemaal een storm in een glas water - maar je kunt toch niet eenzijdig als werkgever de arbeidsvoorwaarden (want daar gaat het in wezen over) veranderen?

Wij hebben geen OR en geen personeelsvertegenwoordiging. Ons bedrijf bestaat uit ca. 25 werknemers.
Bij voorbaat dank voor jullie informatie.

#2:  Auteur: mcvg BerichtGeplaatst: di 26 feb 2008 12:15
    —
Een werkgever kan inderdaad niet zomaar eenzijdig arbeidsvoorwaarden wijzigen. Voor de mogelijkheden om arbeidsvoorwaarden eenzijdig te wijzigen zijn in dit forum wel wat discussies te vinden.

Overigens is een onderscheid in arbeidsvoorwaarden op basis van parttime/fulltime volgens de wet uberhaupt niet toegestaan.

Een OR heeft verder ook geen zeggenschap over dit soort meer primaire arbeidsvoorwaarden dus dat had hier ook niet uitgemaakt.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl