Beste juristen,
Ik woon in een appartement gekocht door m'n ouders. Verder worden 2 kamers in dit huis worden verhuurd aan 2 huurders dmv een jaarcontract. Mijn vader is de verhuurder.
Ik vind het lastig om met 1 van de huurders samen te leven, omdat hij overal een bende van maakt en nooit opruimt, naast de wc plast en 's nachts/'s ochtends vroeg harde muziek draait. Verder staat in het contract dat er binnen niet gerookt mag worden, maar af en toe ruik ik dat er binnen gerookt is en ik zag op z'n kamer een keer een glas staan die hij als asbak heeft gebruikt. Er zijn ook klachten geweest van buren. Het contract loopt over 6 maanden af, maar ik zou hem graag eerder weg willen hebben.
Ik heb gezocht naar soortgelijke problemen op dit forum en blijkt dus vrij lastig te zijn een huurder uit huis te zetten, zelfs als het een minmaal/maximaal jaarcontract is. Ik heb mondeling geprobeerd hem aan te sporen om andere woonruimte te zoeken en hij is hiermee akkoord gegaan maar hij is nogal laks waardoor er waarschijnlijk zonder juridische maatregelen niks van komt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem en ik vraag me af of deze situatie niet onder de hospitaregeling valt, wat het uitzetten van de huurder makkelijker maakt. Het probleem is alleen dat ik niet de verhuurder ben, maar mijn vader.
|