Keuken verkeerd geplaatst
#1: Keuken verkeerd geplaatst Auteur: crimi20
Geplaatst: ma 03 dec 2007 11:56
Mijn ouders hebben een keuken bij ikea gekocht.
Deze keuken is geinstalleerd door een bedrijf dat door Ikea is ingehuurd.
Echter, deze keuken is verkeerd geinstalleerd en er lekt flink veel water.
Tot nu toe hebben mijn ouders de monteurs nog niet kunnen bereiken.
Helaas hebben zij al 75% van de prijs betaald en ondertekend dat er geen onderdelen beschadigd waren bij aankomst.
Kan er iemand aansprakelijk gesteld worden? Zo ja, zou dat het monteursbedrijf zijn of ikea, of beide?
Bij voorbaat dank
|
#2: Auteur: annemiekewp
Geplaatst: ma 03 dec 2007 15:04
bel zo snel mogelijk met de vestiging waar de keuken gekocht is en verzoek dringend dat e.e.a. per omgaande wordt opgelost. noteer de naam van degene met wie je gesproken hebt, leg het probleem bij hen. wel aardig blijven maar niet te vriendelijk, dit kan natuurlijk niet.
leg alles ook even vast op foto's, dan kun je naderhand bewijzen wat voor een (gevolg)schade er is opgelopen.
|
#3: Auteur: M
Geplaatst: ma 03 dec 2007 15:33
Wat mijn voorgangster zegt, inderdaad meteen IKEA bellen en de bal bij hen leggen. Jij betaalt IKEA voor het correct installeren van de keuken. Het feit dat de onderdelen onbeschadigd gearriveerd zijn, betekent niet dat alles ook correct geïnstalleerd is.
En aangezien jij IKEA ingeschakeld hebt, zijn zij aansprakelijk voor het oplossen hiervan. Dat zij voor de installaties andere bedrijven inhuren is hun verantwoordelijkheid.
|
|