handels en leveringsvoorwaarden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: handels en leveringsvoorwaarden Auteur: claudia2 BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2007 13:47
    —
Hoi,

Wat zijn de standaard leverings en handelsvoorwaarden van een timmerbedrijf. Ik heb nu zoveel advies gekregen dat ik het niet meer weet. Wat wel op je factuur moet en wat niet belangrijk is
groetjes claudia

#2:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 10 nov 2007 0:58
    —
Is er een/ben je aangesloten bij een werkgeversorganisatie in die branche?
Zo'n organisatie stelt vaak iets beschikbaar. Vergelijk wat de installatiebranche bijvoorbeeld op dit gebied doet: klik.

Je moet in elk geval op je offertes vermelden dat algemene voorwaarden van toepassing zijn (welke dat zijn hangt af van wat je kiest) en hoe die ter inzage zijn en de klant moet er kennis van (kunnen) hebben genomen. Ik denk dat dit artikel je wel verder helpt. Als je met offertes werkt, dan kan een zinnetje daarop in de trant van "Door het voor accoord ondertekenen van deze offerte geeft u tevens aan kennis te hebben genomen van en accoord te zijn met onze algemene voorwaarden" helpen.

V.w.b. wat verder op een factuur moet staan meldt de Belastingdienst dit

Let op artikel 38 Wet op de Omzetbelasting:

Quote:

Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen.


Kortom: die altijd inclusief BTW offreren!

#3: handels en leveringsvoorwaarden Auteur: claudia2 BerichtGeplaatst: za 08 dec 2007 22:13
    —
Hoi,

We hebben ons aangesloten bij AFI te leeuwarden en die heeft het verder geregeld. Echt voor een ondernemer.
Bedankt voor je antwoord
Claudia



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl