Vakantie: niet naar verwachting
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Vakantie: niet naar verwachting Auteur: PcDealer BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2007 15:49
    —
Ik ben dit weekend op vakantie geweest met eigen vervoer naar een bungalowpark. De accommedatie was niet naar verwachting:
- schimmelplekken in de badkamer en wc
- uitgeleefde doorgezakte boxsprings
- zwembad niet beschikbaar bleek bij aankomst, terwijl er niet is vermeld dat het om een buitenzwembad ging
- vloerverwarming bleek niet aanwezig
- etc.

Valt dit onder Titel 7A van Boek 7 en met name 7:507 BW, lid 2 en 7:510, 511 BW? Dit vanwege de algemene bepalingen die worden vermeld, zie 7:500, lid 1.

Ik zie dat Titel 4 het heeft over huren van een verblijf in algemene zin en niet specifiek bij recreatie. Daarom lijkt mij 7:204 BW, lid 1 en 2 van toepassing. Is mijn gedachtengang correct?

#2:  Auteur: PcDealer BerichtGeplaatst: vr 16 nov 2007 17:24
    —
Ik ben n.a.v. mijn klacht (zonder wetteksten te noemen) gebeld door de parkbeheerder. E.e.a. is meteen aangepakt, niet kloppende gegeven op de website en brochure zijn aangepast.

Ik heb gevraagd om restitutie van 30% de reissom, zijnde EUR 62,88. De beste man heeft aangeboden 2x horecabon à EUR 25,00.

Nu ben ik eerst gaan kijken op internet en wat blijkt, de onderneming achter de Horecabon bestaat niet meer of kan alleen in een handvol restaurants (ver uit de buurt) nog ingewisseld worden:
http://www.google.com/search?sourceid=mozclient&ie=utf-8&oe=utf-8&q=horecabon

Ik denk niet dat ik dit ga accepteren, ondanks dat "restitutie geen beleid van het park is".

Excuus: het blijken horeca cheques. Maar ook daarvan weet ik niet waar ik ze kan verzilveren. Ik zal daarover eerst uitsluitsel vragen aan de parkbeheerder. In elk geval accepteer ik het niet als genoegdoening als ik ze alleen in zijn park kan gebruiken.

#3:  Auteur: PcDealer BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 13:28
    —
Na mijn weigering met de twee bonnen akkoord te gaan, heeft men gereageerd met de toezegging EUR 25,00 over te maken. Dat heeft men inderdaad gedaan, maar dat is nog steeds niet overeenkomstig mijn verzoek. Ik ga daarom via de GSC een klacht indienen.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl