afnameverplichting bestelde onderdelen en afzegging
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: afnameverplichting bestelde onderdelen en afzegging Auteur: gijs1111111 BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 0:29
    —
bij de dealer een motor onderdeel besteld, een oliekeerring van 45 euro, van de 15 jaar oude opel. Binnen 24 uur nadat ik de bestelling doorgebeld had, zei ik de bestelling weer af. Maar toen werd gezegd dat speciaal bestelde onderdelen niet afgezegd konden worden en het gekocht diende te worden. Twee dagen later kwam het onderdeel bij de dealer binnen. Mijn opel is verkocht en heb het onderdeel niet meer nodig en wil het onderdeel niet meer. Er schijnt iets in de voorwaarden te staan bij de dealer dat speciaal bestelde onderdelen niet afgezegd kunnen worden. Een oliekkeering is een onderdeel dat bij Opel Nederland magazijn ligt en daar vandaan komt en zou door de dealer weer retourgezonden kunnen worden lijkt mij. Ik wist niet dat het zo moeilijk lag bij het afbestellen van zoiets. Omdat ik niets aan het onderdeel heb wil ik het ook niet. Ik wil de dealer tegemoet komen in verzendkosten, dat wel. Zou wel willen weten of dit toch wel afgezegd kan worden of dat ik het onderdeel moet ophalen en daarna min of meer weggooien. Alvast bedankt voor uw antwoord

#2: Re: afnameverplichting bestelde onderdelen en afzegging Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007 7:31
    —
gijs1111111 schreef:
Zou wel willen weten of dit toch wel afgezegd kan worden of dat ik het onderdeel moet ophalen en daarna min of meer weggooien. Alvast bedankt voor uw antwoord

Tenzij het een koop op afstand betreft, dat wil zeggen dat de overeenkomst geheel op afstand, bijvoorbeeld via de telefoon, is gesloten en de verkoper ook daar zijn reguliere bedrijf van maakt om op die wijze te verkopen, heb je geen wettelijk recht om een koopovereenkomst te ontbinden.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl